Bahreini Nagydíj
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 23: A detail shot of the front wing of the Red Bull Racing RB16 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 23, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Fordulat: Megkaphatja a Red Bull, amit akar

Fordulat: Megkaphatja a Red Bull, amit akar

A legfrissebb sajtóhírek szerint a Red Bull Forma-1-es csapata mégis reménykedhet abban, hogy 2022-től is a Honda erőforrásait használja majd a száguldó cirkuszban. Bár a Ferrari és a Renault mindezidáig ellenezte a motorfejlesztések befagyasztását, most úgy hírlik, hajlanak egy kompromisszumos megoldásra.

A Red Bull jelenlegi motorpartnere, a Honda 2021 végén vonult ki a Forma-1-ből: mindezt még néhány hete jelentette be a japán gyártó. A döntés értelemszerűen nehéz helyzetbe hozta a Red Bull két csapatát, a Red Bull Racinget és az AlphaTaurit, egyelőre pedig még nem tudni, hogy e két istálló 2022-től milyen motorokat használ majd a száguldó cirkuszban.

A Red Bull számára a legjobb megoldás az lenne, ha a Honda infrastruktúráját átvéve továbbra is a japán erőforrásokat használhatná – ehhez viszont az kellene, hogy 2021 után befagyasszák a motorok fejlesztését.

A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff már korábban jelezte, ők támogatnák ezt a lépést, a Renault és a Ferrari azonban mostanáig ellenezte mindezt.

„A fejlesztések befagyasztása nélkül nem fogjuk tudni használni ezt a komplex technológiát. Ehhez szükségünk lenne egy olyan fejlesztési központra, mint a szakurai” – mondta Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója.

Az Auto Motor und Sport című német szaklap viszont most azt írja, van remény az energiaital-gyárosok számára, a Ferrari és a Renault ugyanis hajlandó lenne kompromisszumot kötni.

„Az egyeztetések folytatódnak, és jó irányba haladnak” – erősítette meg Marko.

A lap szerint a Ferrari és a Renault belemenne a motorfejlesztések leállításába, ám csak bizonyos feltételek mellett. Azt szeretnék, ha nem 2021 végén, hanem 2022 elején fagyasztanák be a motorokon való munkálatokat.

Ez azért lehet fontos számukra, mert a 2022-es idényt megelőző télen még lenne lehetőségük arra, hogy javítsanak V6-os erőforrásaikon. 2022-től ráadásul már nem E5-ös, hanem E10-es üzemanyagokat használnak a Forma-1-ben – a benzin tehát 10 térfogatszázalék biokomponens-tartalommal rendelkezik majd.

A Ferrari és a Renault számára egyébként eddig rendkívül fontos volt a „zöld” üzemanyagra való teljes átállás. Az eredeti tervek szerint 2023-ra valósították volna meg a CO2-semlegességet, most viszont összehangolnák azt az új motorformula bevezetésével.

Az új motorformulát eredetileg 2026-ben vezették volna be az F1-ben, ezt azonban most előrehoznák 2025-re – a terv az, hogy ekkor már a motorteljesítmény 60 százalékát elektromotor adja.

Persze a nagy kérdés az, hogy a Forma-1 megengedheti-e magának a karbonsemleges üzemanyagok bevezetésével való késlekedést: mivel a motortechnológia továbbra is bonyolult maradna, nehéz lenne új gyártókat az F1-be vonzani.

Helmut Marko szerint sem optimális a fent vázolt megoldás.

„Ami minket illet, mi is inkább az egyszerűbb motorformulát választanánk az alternatív üzemanyaggal már 2023-tól, de nem úgy tűnik, hogy a többség ezt támogatja” – mondta. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!