Minderről Nick Fry beszélt, aki Ross Brawnnal közösen a német istálló F1-es visszatérését koordinálta azok után, hogy a brackley-i gárda Brawn GP néven 2009-ben megnyerte a világbajnokságot.
Az istálló bajnoka, Jenson Button a McLarenhez szerződött, a csapatnak pedig új pilótákra volt szüksége. Nick Heidfeld neve is szóba került, ám két okból sem mellette tették le voksukat: egyrészt, a német nem nyert még az F1-ben, másrészt már pályafutása végén jár. Ekkor került a képbe Michael Schumacher.
„Jensonnal tárgyaltunk, de túl sok pénzt akart, és nem alakultak jól az egyeztetések. Nem maradt sok időnk versenyzőt találni. Voltak ötleteink, felmerült Nico Heidfeld neve is, aki jó versenyzőnek számított, de nem volt igazi szupersztár” – mondta Nick Fry nemrég egy internetes podcastben.
„A világbajnoki cím megnyerése után, Abu Dhabiban Ross és én ünnepeltük a győzelmet néhány sör társaságában, és észrevettük, hogy Michael is ott van, a régi barátokkal csevegett, és nagyon nyugodtnak tűnt.”
„Mondtam Rossnak, ’ő a te haverod, beszélj vele, aztán meglátjuk!’ 5 perccel később Ross visszajött, csak úgy ragyogott, és azt mondta, ’hajlandó tárgyalni’. Nagyszerű pillanat volt.”
Sőt, a szakember elmondása szerint semmiféle konkrét terv nem volt a háttérben, a Mercedes sem erőltette azt, hogy leszerződtessék Schumachert, vagy egy német versenyzőt. Végül mégis kettő lett, hiszen a hétszeres világbajnok mellett Nico Rosberg is a csapathoz került.
Schumacher 3 éven át volt a Mercedes versenyzője, és bár győzelmekért nem harcolhatott, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy lefektesse a Mercedes mai sikereinek alapjait.
„Michaelnek elképesztő intenzitása és akarata volt a munka iránt. Még az értekezleteken is rendszeresen arról beszélt, hogyan lehetne fejlődni, és új szintre kerülni.”
„Ha egy versenyző eredményes karriert fut be, esetleg győz, akkor általában rövid értekezleteket akar, aztán iszik egy sört, vagy távozik. De Michael – multimilliomosként és hétszeres világbajnokként – 3-4 órás értekezleteket akart.”