Friss hírek

Furcsa dolgot csinált gumijaival az Aston Martin idén, most kiderült, miért

Magyarázatot adott az Aston Martin Forma-1-es csapatának teljesítményigazgatója arra, a brit istálló miért folyamadott rendkívül furcsa megoldáshoz a gumikkal kapcsolatban a 2022-es évad során.

A silverstone-i központtal rendelkező csapat az esetek többségében úgy vágott neki a versenyeknek, hogy nem állt rendelkezésére vadonatúj, használatlan szett a közepes és a kemény keverékű abroncsokból. Ennek legfőbb oka az volt, hogy ezeket a gumikat a szabadedzéseken rendre bekoptatták a versenyzők.

A meglehetően furcsa taktikával kapcsolatban sok teória született a szezon során, egyesek úgy vélték, az edzéseken egyfajta hőkezelést alkalmaznak a pilóták, hogy a szóban forgó gumik tartósabbak legyenek a versenyen. Az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough viszont most lerántotta a leplet, és elárulta, egész egyszerűen azért csinálták ezt, hogy a szabadedzéseken többet tudják gyakorolni a kerékcseréket.

Hirdetés
 

A brit istálló ugyanis meglehetősen nehezen alkalmazott az idén bevezetett új, 18 colos kerekekhez a többi csapathoz képest – a kerékcserék pedig főleg versenykörülmények között okoztak nehézséget a személyzetnek.

„Az év elején nagyon küszködtünk a kerékcserékkel. Mi voltunk a nyolcadik, kilencedik, vagy a tizedik csapat a kerékcserék tekintetében. És nem igazán lehet stratégiailag versenyezni gyenge és következetlen bokszkiállásokkal” – magyarázta a szakember. „Arra jutottunk, hogy az edzéseken nem voltunk annyira rosszak. De amint az autók begurultak a bokszba, főleg versenyhelyzetben, különféle okok miatt küszködtünk.”

„Szóval úgy voltunk vele, ’nos, ha tudnánk valós bokszkiállásokat csinálni az edzéseken egy versenyhétvége során, az segítene, szóval hogyan is csináljuk ezt?’ Gyakran olyan gumikkal hajtottuk végre ezeket, amiket nem is használtunk a versenyen. Szóval az egész csak azért volt, hogy gyakoroljuk a bokszkiállásokat. Ez a legfőbb oka.”

McCullough ugyanakkor beszélt arról is, voltak versenyhétvégék, ahol a bekoptatott gumik valóban előnyösebbek voltak a versenyre, mint a vadonatújat.

„Próbáljuk megérteni ezeket a keverékeket, és volt néhány nagyon elenyésző körülmény bizonyos pályákon, melyek során talán segített ez a dolog. De alapvetően nem ez volt az ok. Vannak érvek és ellenérvek, de ha a puszta teljesítményt nézzük, inkább az új gumikhoz ragaszkodnánk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!