A mai napon hivatalosan is bemutatta 2012-es versenyautóját a Caterham Forma-1-es alakulata. A gárda technikai igazgatója, Mike Gascoyne úgy nyilatkozott, nagy célokat tűztek ki maguk elé az idei évre.
A mai napon hivatalosan is bemutatta 2012-es versenyautóját a Caterham Forma-1-es alakulata. A gárda technikai igazgatója, Mike Gascoyne úgy nyilatkozott, nagy célokat tűztek ki maguk elé az idei évre.
A Caterham autójáról ugyan már szerdán kiszivárgott néhány fotó, az alakulat hivatalosan mára tervezte a CT01-es kódjelet viselő versenygép prezentációját.
Az istálló technikai igazgatója, Mike Gascoyne a csapat weboldalának adott nyilatkozatában elárulta, már 2011 eleje óta dolgoztak az új versenygépen, és nagyon bíznak abban, hogy a kemény munka idén meghozza gyümölcsét.
A téli időszakban számos kulcsfontosságú elem fejlesztésére fókuszáltunk, emellett optimalizáltuk a szélcsatornában folyó műveleteket is” – fogalmazott a szakember. „Természetesen figyelembe vettük a technikai szabályváltozásokat is, leginkább az autó orr-részére, valamint a töréstesztekre irányulóan.”
„A szabályok szerint idén minden autót már az első teszt előtt homologizálni kell. Ebből a szempontból mi nagyon sikeres fejlesztési programot tudhatunk a hátunk mögött, hiszen már karácsony előtt megtörtént a teljes kasztni homologizációja, sőt, szerintem mi voltunk az első csapat, mely valamennyi teszten átesett.”
„Az autó tervezése már 2011 eleje óta zajlik. Ez az első igazi év, hogy komoly stabilitásról adhatunk számot technikai oldalról, és miután megtartjuk a Renault Sport F1 motorját, illetve megkapjuk a Red Bull sebességváltóját, pontosan tudjuk, mivel kell dolgoznunk, és hogy mire számíthatunk.”
Gascoyne hozzátette, nem voltak problémák az autó építésével, így az már a február 7-10. között megrendezésre kerülő jerezi tesztsorozaton pályára gurulhat majd, ellentétben a Marussia és a HRT versenygépveivel.
„Az új versenyautó építése simán ment. Teljesen elkészül az első tesztre, melyet Jerezben kezdünk meg február 7-én. Az aerodinamikai fejlesztéseket Olaszországban folytattuk, melyet kiegészített egy, a Williams gyárában lefolytatott fejlesztési program. Úgy gondolom, képesek leszünk egy sokkal jobb és versenyképesebb autóval előállni, alig várjuk már, hogy elkezdjük a teszteket.”
A csapat 2012-ben már a Renault KERS-rendszerét is használhatja, amitől ugyancsak sokat várnak: Gascoyne elismerte, tavaly nagy hátrányt jelentett számukra, hogy autóikban nem kapott helyet a hibrid technológia.
„Nem titok, hogy idén már mi is használjuk a KERS-rendszert. Az elmúlt idény vége felé már tényleg kezdett hatással lenni ránk a középmezőny autóval való csaták közben. Szenvedtünk az időmérőn, mivel nem volt hibrid rendszerünk, és versenyhelyzetben sem volt könnyű dolgunk. Az év utolsó versenyén Heikki [Kovalainen] jól rajtolt, sok pozíciót nyert, utána viszont elveszítette mindezt, mert nem volt KERS az autójában.”
Alig hullt le a lepel a Caterham új autójáról, a sajtóban máris kacsacsőrű emlősként becézik azt, főként alacsonyan elhelyezkedő orra miatt. Gascoyne elárulta, a technikai szabályok késztették őket erre a megoldásra, sőt, ami azt illeti, állítása szerint szinte minden autó hasonló felépítésű lesz.
„Nos, az új szabályok változtattak az orr-rész kötelező magasságán, hogy az ne legyen túl magasan. A kihívás ebben az, hogy mindig szeretnénk a lehető legmagasabbra helyezni a kasztnit, hogy szabad légáramlást biztosítsunk az autó alatt, és amit most látnak a CT01-en, na az a mi megoldásunk.”
„Mivel a mi autónkat látja először a nagyközönség, sokat beszélnek róla, de az új szabályok miatt szerintem a legtöbb 2012-es autónak ugyanilyen orra lesz.”