Gasly a kórházat is megjárta a pattogás miatt - F1VILÁG.HU

Gasly a kórházat is megjárta a pattogás miatt

HIRDETÉS
A középmezőny hátsó felében tanyázó AlphaTauri problémái kevésbé kerültek reflektorfénybe eddig a 2022-es Forma-1-es szezon során, Pierre Gasly azonban most elárulta, az autó nemcsak a pályák karakterisztikájára érzékeny, de a delfinezés jelensége is rendkívül intenzíven jelentkezik náluk.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 09: Pierre Gasly of France and Scuderia AlphaTauri prepares to drive on the grid during the F1 Grand Prix of Austria Sprint at Red Bull Ring on July 09, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Bár az AlphaTauri vezetősége előzetesen leggyakrabban a középmezőny elejét tűzi ki elérendő célként a szezonok előtt, idén távol vannak még a rendszeres pontszerzéstől is. Gasly és Yuki Tsunoda eddig 27 egységet gyűjtött össze a csapat számára, amely ezzel csupán a 8. helyen áll a konstruktőri tabellán a nyári szünetben.

Gasly most felfedte, mekkora is a baj technikailag az istálló idei autójával – nagyon kevés helyszín van ugyanis, ahol az AT03-as hatékonyan működik.

„A lassú kanyarokból álló pályákon, mint amilyen Monaco vagy Baku, jobbak vagyunk. Baku volt eddig a legjobb hétvégénk, hiszen ott egyetlen kanyart sem kell negyedik fokozatban venni, mindegyik másodikban vagy harmadikban történik, ami nekünk jobban megfelel. De amint közepes- vagy nagysebességű kanyarokkal szembesülünk, elkezdődnek a problémáink, ami esetünkben csúszkálást jelent – vagy erős alulkormányzottság jelentkezik, vagy egyszerűen mind a négy keréken elszáll a tapadás” – mondta az olasz Motorsportnak Gasly, akinek Bakuban sikerült is idei legjobb eredményét, egy ötödik helyet elérnie.

De ezt is komoly fájdalmak árán tette a francia. Mint azt az Azeri Nagydíj hétvégéjén más pilóták esetében is láttuk, a főváros utcáinak egyenetlen aszfaltján intenzíven jelentkezett a szívóhatás által kiváltott pattogás, ami miatt Gasly a futamot követően egy kórházat is kénytelen volt meglátogatni.

„Baku volt a legrosszabb az összes pálya közül. Az autónkat rendkívül alacsonyra kell állítani ahhoz, hogy versenyképes legyen, azon a pályán pedig nagyon-nagyon sok huppanó van. Olyannyira megviselte a hátam, hogy a hétvégét követően el kellett végeztetnem egy MRI-vizsgálatot, hogy meggyőződjek róla, minden csigolyám rendben van. Az esetünkben a probléma mértéke mindenképpen függ a pálya milyenségétől” – fogalmazott a francia.

A következő versenyhétvégétől, a Belga Nagydíjtól kezdve életbe lép az FIA szabályozása az autók pattogásának mértékére, ami George Russell szerint valóban segítéségére lehet a problémával leginkább szembesülő csapatok számára.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!