Azt követően, hogy a faenzai istálló 2021-ben rendszeresen pontokért harcolhatott, és végül a 6. helyen zárta a konstruktőri versenyt, a csapat tavaly nem tudott jól teljesíteni: mindössze 35 ponttal a 9. pozícióban zárta az idényt, pedig óriási lehetőségként tekintett a teljesen átalakított technikai szabályokra.
„Nem titok, hogy nagyon csalódott vagyok” – mondta Gasly az Auto Motor und Sport című német lapnak a 2022-es szezonjáról. „Nagyon vártam ezeket a nagy szabályváltozásokat. 2021-ben kiváló autónk volt, és nagyon magasak voltak az elvárásaink és ambícióink az AlphaTaurinál.”
„A változások miatt közelebb kellett volna kerülnie a mezőny csapatainak egymáshoz, és mindannyian lehetőségként tekintettünk erre. Sajnos nagyon nehéz évünk volt, hasonló, mint 2018-ban, amikor csatlakoztam az istállóhoz, és nem volt meg a teljesítmény.”
„Nem gondolom azt, hogy az autó olyan borzasztó lett volna. Bizonyos versenyeken így is képesek voltunk pontokért harcolni. De más csapatok következetesebbek tudtak lenni, és egy kicsit több teljesítményt tudtak kisajtolni magukból az év során. Ez pedig hozzásegítette őket ahhoz, hogy következetesebben tudjanak a pontokért harcolni.”
Gasly idén már nem lesz a faenzai istállónál, hiszen átigazolt az Alpine-hoz, ám úgy gondolja, volt csapata képes lesz összekapni magát 2023-ban.
„Az AlphaTaurinál megvan az, ami kell ahhoz, hogy a középmezőny elejébe kerüljön. Ahogy tettük azt 2021-ben is, amikor megvolt az autónk ahhoz, hogy az 5. helyen végezzünk a bajnokságban. Az volt Yuki [Tsunoda] első szezonja a Forma-1-ben. Ha a második lett volna, és olyan teljesítményt nyújtott volna, mint 2022-ben, akkor kétségkívül meg is lett volna az 5. hely.”
„Ezért is látom a potenciált a csapatban. A szakemberek adottak, a struktúra adott. A szabályváltozások pedig a költségplafonnal és a szélcsatorna-időkkel a középcsapatokat segíthetik. Ezért nem látom okát annak, az AlphaTauri miért ne harcolhatna a középmezőny elejében.”