A francia versenyző rögtön a futam elején került nagyon veszélyes helyzetbe, amikor a biztonsági autó bentléte alatt néhány méterrel haladt csak el az időközben pályára küldött traktor mellett – mely épp az egy körrel korábban balesetező Carlos Sainz autójának mentésében segédkezett. A dühös Gasly a verseny piros zászlós megszakítása során fel is rohant a versenyirányításra, hogy számonkérje a történteket, a futam után pedig rendkívül dühösen nyilatkozott.
Gasly azt mondja, számára érthetetlen, hogy a Forma-1 miért nem tanult Jules Bianchi 8 évvel ezelőtti tragédiájából.
„8 éve hasonló körülmények között veszítettül el Jules-t, amikor egy munkagép volt a pályán a sóderágyban. Nem értem, 8 évvel később, hasonló körülmények között hogyan fordulhat elő, hogy újra látunk egy munkagépet – még csak nem is a sóderágyban, hanem az ideális íven” – fakadt ki Gasly. „Ez egyszerűen nulla tisztelet Jules, a családja, a szerettei, és mindannyiunk felé. Egy drámai baleset volt, és azt gondolom, azon a napon megtanultuk, hogy nem akarunk semmiféle traktort látni ilyen körülmények között.”
„Ha ugyanúgy elveszítettem volna az uralmamat az autó felett, ahogy Carlos egy körrel korábban… 200 km/h-val haladtam, de nem is számít, mert ha 100 km/h-val elveszítem a kontrollt, és nekimegyek egy 12 tonnás munkagépnek, akkor most halott lennék.”
„Egyszerűen csak rendkívül hálás vagyok, hogy még itt állok, és fel tudom hívni a családomat ma este, és tudok beszélni a szeretteimmel. De a versenyzők érdekében remélem, hogy ez volt az utolsó eset, hogy egy munkagépet láttunk, és ilyen szükségtelen kockázatot vállaltunk az összes versenyző szempontjából.”
Gasly elárulta, a pálya azon pontján csak nagyon későn vette észre a Sainz autójának mentésében segédkező munkagépet.
„Nem igazán látni ott, és bent volt a biztonsági autó, szóval volt egy deltaidőnk, amihez tartani kellett magunkat. Én 9 másodperccel lassabb voltam, mint a deltaidő. Zárkóztam fel a sorra, és aztán az utolsó pillanatban láttam meg – ekkor 200 km/h-val haladtam. Próbáltam óvatosan fékezni, mert ha rátapostam volna a fékre, elveszítettem volna a kontrollt az autó felett, és a munkagépnek csapódtam volna. Két méterrel mellette mentem el – két méteren múlt, hogy meghaljak ma, amit versenyzőként nem tudok elfogadni.”
Gasly azt nem kívánta elárulta, hogy mit mondott az FIA F1-es versenyigazgatójának, Eduardo Freitasnak, amikor felment hozzá a piros zászlós versenymegszakításkor, de biztos benne, hogy a témáról lesz még szó a közeljövőben.
„Egy perccel később mindannyian a bokszban voltunk. Kockáztatni az életemet egy percért… Nem gondolom, hogy ez elfogadható. Van egy deltaidőnk, van egy folyamat, amit követnünk kell a biztonsági autó bentléte alatt. Én tartottam magam ehhez, a munkagép pedig ott volt az ideális íven. Két méterre a bal első kerekemtől, és nyilvánvalóan nagyon megijedtem, ami pedig átfutott az agyamon, hogy… mindannyian megszenvedtünk Jules balesetét, és ha vissza tudnánk menni az időben, és változtathatnánk az aznapi dolgokon, akkor még ma is élne.”
„Egyszerűen csak nem gondolom azt, hogy kockára kellett tennünk az életemen, de olyasvalami ez, amit meg kell vitatnunk. A legfontosabb, hogy a jövőben megoldást találjunk erre, szeretné, ha minden kollégám biztonságban lenne, legyen szó az F1-ről, akár az alsóbb kategóriákról, és remélhetőleg senki sem kerül hasonló helyzetbe. Bízom benne, hogy végre tanulni tudunk ebből a helyzetből.”