Gasly reagált az FIA jelentésére: Veszélybe sodorták az életem! - F1VILÁG.HU

Gasly reagált az FIA jelentésére: Veszélybe sodorták az életem!

HIRDETÉS
Reagált a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szuzukai incidenssel kapcsolatban lefolytatott vizsgálatára az AlphaTauri versenyzője, Pierre Gasly. A francia pilóta azt mondja, dühös, mert továbbra is azt érzi, veszélybe sodorták az életét a helytelen döntésekkel a Japán Nagydíjon.
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 20: Pierre Gasly of France and Scuderia AlphaTauri attends the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 20, 2022 in Austin, Texas. (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

Gasly valóban veszélyes helyzetbe keveredett a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon, a nyitókörben balesetet szenvedett Carlos Sainz autójához ugyanis úgy küldtek be egy munkagépet, hogy arról nem tájékoztatták a csapatokat. Miközben a mezőny nagy része már felzárkózott a biztonsági autó mögé, Gasly kénytelen volt a bokszba hajtani az első kör után, kiállását követően pedig próbálta utolérni a bolyt. A fiatal pilóta a körülményekhez képest gyorsan hajtott, később ezért meg is büntették, ő viszont azt mondja, szükségtelenül sodorták veszélybe az életét.

„Nem fogok hazudni: amikor elmentem a traktor mellett, a következő másodpercben tudtam, hogy két méterre voltam attól, hogy megöljem magam” – mondta a francia versenyző, majd hozzátette, azért igyekezett, mert tartotta magát az FIA rendszere által meghatározott deltaidőhöz.

„Úgy mentem át ott, hogy azt gondoltam, semmi sincs a pályán. Fel kellett zárkóznom a deltaidőmhöz. Szóval azt a sebességet követtem, amit tudtam, ami abszolút nem volt megfelelő a szituációhoz, illetve a pályán történt incidenshez.”

Az FIA alaposan megvizsgálta a Szuzukában történteket, jelentését pedig pénteken hozta nyilvánosságra: ebben a szövetség elismerte, észszerűbb lett volna később pályára küldeni a mentésben résztvevő munkagépeket.

„Dühös voltam, mert veszélybe sodorták az életemet anélkül, hogy tudtam volna róla. Ez számomra elfogadhatatlan volt, mert ha tudtam volna, hogy a munkagép a pályán van, nem számított volna a deltaidőm – az életem többet ér minden másodpercnél, amit vissza tudok nyerni a biztonsági autó mögött – pláne annak tudatában, hogy aztán jött a piros zászló.”

Gasly elárulta, tudatában volt annak, hogy a nehéz körülmények között elveszítheti a kontrollt autója felett.

„Nem fogok hazudni, láttam magam, nyomtam neki. Megvolt az esélye annak, hogy elveszítem a kontrollt az autó felett abban a pillanatban, és ez tragikusan végződhetett volna.”

Bár Gasly tartotta magát a biztonsági autós periódus során meghatározott deltaidőhöz, az FIA szerint „vakmerő” módon vezetett. A piros zászlókat egyébként 1 másodperccel azt megelőzően lengették meg, hogy Gasly Sainz balesetének helyszínére ért, ahol elszáguldott a munkagép mellett.

„Amint láttam, hogy belengették a piros zászlókat, képtelen voltam megérteni, hogy miért nem várták meg, amíg mindannyian a bokszba hajtunk, és miért nem utána küldték pályára a traktorokat” – mondta az AlphaTauri pilótája. „Másfél óráig ácsorogtunk ott, bőven lett volna idejük a munkagépeknek.”

Hirdetés

„Az alapján, ami a múltban történt ezen a pályán, ilyen körülmények között… Amikor elkezdünk ilyen körülmények között versenyezni, mindig erre fogunk gondolni, mindannyian tudjuk, mi történt. Mindig ott van a fejünkben. Egy esős szuzukai napon, amikor sok eső jön, egyszerűen ott van, emlékeznünk kell erre. Én a magam részéről pedig csak dühös voltam, hogy nem tanultunk ezekből a hibákból, mert ezen okok miatt veszítettük el Jules-t.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!