Eifel Nagydíj
99 GIOVINAZZI Antonio (ita), Alfa Romeo Racing C38, action during the 2019 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from august 1 to 4, Hungaroring, Budapest - Photo Florent Gooden / DPPI
Fotó: Alfa Romeo Racing
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Giovinazzit majdnem kirúgták belgiumi autótörése után

Az Alfa Romeo csapatát irányító Frederic Vasseur elárulta, nem sokon múlt, hogy Antonio Giovinazzi elveszítse Forma-1-es ülését a Belga Nagydíj utolsó előtti körében történt balesete miatt.

Az olasz versenyző tavaly mutatkozott be a Forma-1-ben, a szezon első fele pedig nehezen alakult számára, nemigen tudta felvenni a versenyt világbajnok csapattársával, Kimi Räikkönennel.

Giovinazzi aztán a Belga Nagydíjon remekelt: felverekedte magát a pontszerzők közé, ám a futam utolsó előtti körében a falnak csapta autóját.

„A spái baleset mindenkit sokkolt a csapatban, hiszen egy kiváló lehetőség volt” – mondta nemrég a Motorsport.com című lapnak Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke.

„Antonio a semmiből jött vissza, aztán az utolsó körök egyikében összetörte az autót. Kemény beszélgetést folytattunk vele után, hiszen az efféle dolgok pályafutásokat dönthetnek el.”

„Gondolkodtunk a jövőn. Le kellett ülnünk egy héttel később, és át kellett beszélnünk a helyzetet, és nagyon jól reagált erre.”

Vasseur elárulta, félt attól, a történtek milyen hatással lesznek majd Giovinazzira hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon, a fiatal pilóta azonban derekasan helytállt, a 9., pontszerző helyen ért célba.

„Óriási volt rajta a nyomás, sok kérésnek kellett eleget tennie, ez volt az Alfa Romeo hazai versenye is, meg kellett jelennie a sajtótájékoztatón, szóval sok kérdéssel szembesült Spával kapcsolatban” – magyarázta a csapatfőnök.

„Ideje volt reagálni. És azt gondolom, nagyon jó munkát végzett, pedig ott volt a nyomás. Monzában és Szingapúrban jól teljesített – jó volt látni, hogy Antonio vezeti a versenyt. Nagyon jó reakció volt a részéről.”

Giovinazzi teljesítménye aztán a szezon második felében felerősödött, ez pedig kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy meghosszabbítsák szerződését 2020-ra.

„Számomra nagyon fontos volt az, ahogy Antonio reagált Monzában. A probléma Antonio számára az volt, hogy amikor ő a topon volt, mi nem voltunk formában. Lehetsz te a csapattársad előtt, csak senki nem veszi észre, ha a 14. vagy 15. helyekről van szó. Ha viszont a 6. vagy 7. helyen történik ez, mindenki rólad beszél.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Giovinazzit majdnem kirúgták belgiumi autótörése után
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk