Timo Glock csak a futam után tudta meg, hogy különleges szerepben volt a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó köreiben, mikor a negyedik helyen autózott, két pozícióval a vb-címért hajtó Lewis Hamilton előtt, aki sokáig úgy tűnt, hogy elbukja a bajnokságot.
Timo Glock csak a futam után tudta meg, hogy különleges szerepben volt a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó köreiben, mikor a negyedik helyen autózott, két pozícióval a vb-címért hajtó Lewis Hamilton előtt, aki sokáig úgy tűnt, hogy elbukja a bajnokságot.
A Toyota pilótája kockáztatott, és az egyre erősödő eső ellenére sem hajtott ki a boxba esőgumikért, mellyel meglepte az élmenőket, különösen Hamiltont, aki elé egy olyan versenyző került az utolsó körökben, akivel nem számolt.
Glock egészen az utolsó körig a negyedik helyen, Vettel és Hamilton előtt tanyázott, akit a brit versenyzőnek mindenképpen meg kellett előznie ahhoz, hogy bezsebelje a bajnoki címet.
A Toyota német pilótája azonban az utolsó körben, az egyre erősödő esőben borzalmasan belassult a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokon (abban a körben több mint 20 másodpercet kapott a többiektől), így Hamilton az utolsó kanyarban el tudott menni mellette, ami azt is jelentette, hogy bezsebelte pályafutása első világbajnoki címét a Forma-1-ben.
Glock a futam után elmondta, fogalma nem volt arról, hogy olyan pozícióban volt, melyben akár el is dönthette volna a bajnokságot.
“Nem, nem tudtam, hogy hol állok, a saját versenyemre koncentráltam. Fogalmam sem volt arról, hogy a bajnokság szempontjából mágikus helyzetben voltam a futam végén” – mondta Glock a riportereknek a versenyt követően.
“Minden tőlem telhetőt megtettem, aztán a végén pókert játszottunk. A száraz aszfaltra alkalmatos gumikon maradtunk, de az utolsó körben egyszerűen túl sok volt az eső. Nem voltunk szerencsétlenek, de a póker nem jött be teljesen.”
“Igazából nem is tudom, hol előzött meg Lewis, mert négyen is elmentek mellettem, jobbról, balról, jobbról, balról. Csakis arra koncentráltam, hogy a pályán tartsam az autót.”
“Hogy Lewis, vagy Felipe kezére játszottam-e? Egyáltalán nem. Egy ilyen szituációban egyszerűen képtelenség előre tervezni, és semmi hátsó szánék nem volt ebben.”
“Ha megnézzük a köridőket, akkor az utolsó előtti körben 1:28-as, az utolsóban pedig 1:48-as időt mentem. Egyszerűen képtelenség volt vezetni a száraz gumikon ilyen esőben. Folyamatosan arra kellett figyelnem, hogy a pályán tartsam az autómat.”
A Toyota versenyzője azt is elmondta, sajnálja Felipe Massát, azonban biztos abban, hogy a brazil megérti a helyzetét.
“Úgy gondolom, hogy egy olyan srác, aki meg fogja érteni, hogy nem tudtam volna mást tenni, mint amit tettem az utolsó körben. Sajnálom őt, de a végén az utolsó verseny dönti el a bajnokságot.”
“Azonban az azt megelőző 17 verseny még fontosabb, és Felipét több balszerencse is sújtotta a szezon során, és nem tudott annyi pontot szerezni, amennyit szerezhetett volna. Azonban tudom, hogy az utolsó körben elbukni a bajnoki címet nem egyszerű, de én a tudásom legjavát nyújtottam, és nem tudtam mást tenni.”