Glock nem tudta, hogy beleszólhat a vb-küzdelembe

Timo Glock csak a futam után tudta meg, hogy különleges szerepben volt a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó köreiben, mikor a negyedik helyen autózott, két pozícióval a vb-címért hajtó Lewis Hamilton előtt, aki sokáig úgy tűnt, hogy elbukja a bajnokságot.

Timo Glock csak a futam után tudta meg, hogy különleges szerepben volt a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó köreiben, mikor a negyedik helyen autózott, két pozícióval a vb-címért hajtó Lewis Hamilton előtt, aki sokáig úgy tűnt, hogy elbukja a bajnokságot.

A Toyota pilótája kockáztatott, és az egyre erősödő eső ellenére sem hajtott ki a boxba esőgumikért, mellyel meglepte az élmenőket, különösen Hamiltont, aki elé egy olyan versenyző került az utolsó körökben, akivel nem számolt.

Glock egészen az utolsó körig a negyedik helyen, Vettel és Hamilton előtt tanyázott, akit a brit versenyzőnek mindenképpen meg kellett előznie ahhoz, hogy bezsebelje a bajnoki címet.

A Toyota német pilótája azonban az utolsó körben, az egyre erősödő esőben borzalmasan belassult a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokon (abban a körben több mint 20 másodpercet kapott a többiektől), így Hamilton az utolsó kanyarban el tudott menni mellette, ami azt is jelentette, hogy bezsebelte pályafutása első világbajnoki címét a Forma-1-ben.

Glock a futam után elmondta, fogalma nem volt arról, hogy olyan pozícióban volt, melyben akár el is dönthette volna a bajnokságot.

“Nem, nem tudtam, hogy hol állok, a saját versenyemre koncentráltam. Fogalmam sem volt arról, hogy a bajnokság szempontjából mágikus helyzetben voltam a futam végén” – mondta Glock a riportereknek a versenyt követően.

“Minden tőlem telhetőt megtettem, aztán a végén pókert játszottunk. A száraz aszfaltra alkalmatos gumikon maradtunk, de az utolsó körben egyszerűen túl sok volt az eső. Nem voltunk szerencsétlenek, de a póker nem jött be teljesen.”

“Igazából nem is tudom, hol előzött meg Lewis, mert négyen is elmentek mellettem, jobbról, balról, jobbról, balról. Csakis arra koncentráltam, hogy a pályán tartsam az autót.”

“Hogy Lewis, vagy Felipe kezére játszottam-e? Egyáltalán nem. Egy ilyen szituációban egyszerűen képtelenség előre tervezni, és semmi hátsó szánék nem volt ebben.”

“Ha megnézzük a köridőket, akkor az utolsó előtti körben 1:28-as, az utolsóban pedig 1:48-as időt mentem. Egyszerűen képtelenség volt vezetni a száraz gumikon ilyen esőben. Folyamatosan arra kellett figyelnem, hogy a pályán tartsam az autómat.”

A Toyota versenyzője azt is elmondta, sajnálja Felipe Massát, azonban biztos abban, hogy a brazil megérti a helyzetét.

“Úgy gondolom, hogy egy olyan srác, aki meg fogja érteni, hogy nem tudtam volna mást tenni, mint amit tettem az utolsó körben. Sajnálom őt, de a végén az utolsó verseny dönti el a bajnokságot.”

“Azonban az azt megelőző 17 verseny még fontosabb, és Felipét több balszerencse is sújtotta a szezon során, és nem tudott annyi pontot szerezni, amennyit szerezhetett volna. Azonban tudom, hogy az utolsó körben elbukni a bajnoki címet nem egyszerű, de én a tudásom legjavát nyújtottam, és nem tudtam mást tenni.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS