Kattints és kövesd velünk az Orosz Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Gyanús a Mercedes-motor, a Ferrari szerint kettős mérce van a Forma-1-ben

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elárulta, nem igazán érti, a Mercedes motorjával kapcsolatos mostani aggályokat miért nem kezelik olyan hangsúlyosan, mint 2019-ben az ő erőforrásukkal kapcsolatban felmerült kérdéseket. Szerinte szemmel látható a kettős mérce, ami nagyon nincs rendjén.

Mi is beszámoltunk róla nemrég, hogy a Red Bull Forma-1-es csapata a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, az energiaital-gyárosok szerint ugyanis a Mercedes egy motortrükknek köszönhetően tudott jelentősen feljavulni az elmúlt időszakban.

A Red Bull szerint a Mercedes egy okos megoldásnak köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak. Mindezt a lassú kanyarokban mért GPS-adatok alapján állítják.

A Red Bull szerint a Mercedes a levegő hőmérsékletét ellenőrző szenzor elhelyezésével trükközhet, ezért fordultak a szövetséghez. Az osztrákok gyanúját a Ferrarinál is osztják, Mattia Binotto csapatfőnök azonban egy másik problémára is rávilágított.

Szerinte nagyon nincs rendben az, hogy kettős mérce van jelen a Forma-1-ben. Ők ugyanis 2019-ben szintén gyanúsak lettek a riválisoknak, ezért az FIA rendszeresen ellenőrizte motorjukat. Bár a szabályszegés tényét a szövetség nem tudta bizonyítani, egy „bizalmas megállapodás” keretében arra kötelezték a Ferrarit, hogy változtasson V6-os erőforrásának kialakításán. Ennek eredményeképp a maranellóiak 2020-ban történetük egyik leggyengébb szezonját produkálták.

A riválisok persze akkoriban hangosan ágáltak az FIA és a Ferrari megállapodása és a technikai direktívák kapcsán, és különösen a Mercedes, illetve Toto Wolff fogalmazott meg nagyon határozott véleményeket.

Binotto ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy idén már több alkalommal is szükség volt a szabályok tisztázására, a gyanús esetek viszont közel sem váltottak ki olyan komoly visszhangot, mint az ő 2019-es ügyük.

„Anélkül, hogy most eljutnánk a Mercedes-motor témaköréig, inkább jól ismert dolgokat említenék, mint a flexibilis szárnyak és a guminyomás menedzselése, amelyek esetében technikai direktívákra volt szükség” – nyilatkozta a szakember.

„Az FIA intézkedései szükségesek voltak, mert voltak, akik másképp értelmezték a szabályokat. És ez az egész semmiben sem különbözik attól, ami 2019-ben történt. Szóval miért van különbség a hozzáállásban? Talán akkoriban a mi ügyünket túlságosan felfújta a média, és támadás alatt voltunk a riválisaink részéről. De ez már a múlté.”

„Azt gondolom továbbra is, hogy a 2019-ben használt hangnem nem helyénvaló. Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy ami akkor történt, az semmiben sem különbözik attól, ami most történik, és ami mindig is történt a Forma-1-ben.”

Binotto elárulta, a Ferrari nem tette fel saját kérdéseit az FIA-nak a Mercedes rendszerével kapcsolatban, azt azonban megerősítette, beszélt a Red Bull csapatfőnökével, Christian Hornerrel az ügyről.

Arra a kérdésre, hogy Binotto érintett volt-e az FIA intézkedéseiben, így felelt: „Nem, nem voltunk, habár mint minden csapat és gyártó, próbáljuk megtudni, mit csinálnak a riválisaink. Elemezzük a képeket és megnézzük a GPS-adatokat is.”

„Voltak kételyeink, és megvitattuk ezeket a Red Bull-lal. Én személy szerint beszéltem Christian Hornerrel, de nem kértünk semmiféle tisztázást az FIA-nak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!