A Ferrari a 2019-es idény során mindvégig a figyelem középpontjában volt motorja miatt, a riválisok ugyanis azt gyanították, az olaszok a szabályokat kijátszva kerültek nagy előnybe. A csapatra viszont egyszer sem sikerült rábizonyítani a szabályszegést, és egyetlen rivális csapat sem nyújtott be hivatalos tiltakozást.
Az FIA pénteken hivatalos közleményt adott ki – ebben a szövetség azt írta, egyezségre jutottak a Ferrarival azzal kapcsolatban, amit az olaszok csináltak 2019-ben.
„Az FIA bejelenti, hogy a technikai vizsgálatokat követően befejezte a Ferrari V6-os erőforrásának elemzését, és egyezségre jutott a csapattal” – áll a kiadott kommünikében.
„Ennek a megállapodásnak a részletei a felek között maradnak.”
A közleményben hozzáteszik: „Az FIA és a Scuderia Ferrari megállapodott számos technikai elkötelezettségben, miszerint javítani fogják a Forma-1-es erőforrások monitorozását a következő bajnoki idényekben, és asszisztálni is fog a csapat az FIA-nak egyéb szabályozási feladatokban a Forma-1-ben, mint ahogy a szénkibocsátással és a fenntartható üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokban is.”
Az FIA által kiadott közlemény szövegezése különösen érdekes, hiszen az irányító testület nem állítja azt, hogy álláspontja szerint a Ferrari erőforrása teljes mértékben megfelelt a szabályoknak.
Emellett az a tény, hogy a felek privát megállapodást kötöttek, arra utal, hogy egyfajta kompromisszumos megoldás született.
Az FIA a tavalyi szezon során számos új technikai direktívát adott ki az üzemanyag-áramlás szabályozásával kapcsolatban – bár a csapat nem ennek tulajdonította a visszaesést, látványos volt, hogy a Ferrarik végsebessége épp az idény ezen szakaszában esett vissza.
A Scuderia mindvégig tagadta, hogy megszegte a Forma-1 technikai szabályait, így a fent idézett közlemény azt sugallja, az olaszok valahogy kijátszhatták a regulákat egy trükkös megoldást alkalmazva.