A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint még több gyártó távozhat a Forma-1-ből, ha a szövetség nem lép az ügyben, hogy kiegyenlítse a motorok teljesítményét a mezőnyben, mert jelenleg a Mercedes V8-as egysége messze a legerősebb.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint még több gyártó távozhat a Forma-1-ből, ha a szövetség nem lép az ügyben, hogy kiegyenlítse a motorok teljesítményét a mezőnyben, mert jelenleg a Mercedes V8-as egysége messze a legerősebb.
Már évek óta tilos a motorfejlesztés az F1-ben, és bár az elmúlt év elején a Renault lehetőséget kapott arra, hogy felzárkózzon a többiekre, Horner szerint még mindig túl nagyok a különbségek az egyes erőforrások között, ami komoly problémákat okozhat a későbbiekben.
“A legnagyobb probléma a motorfejlesztés befagyasztásában, hogy az előnyök és a hátrányok is befagyasztásra kerülnek” – mondta a csapatfőnök még a hó elején.
“Úgy gondolom, hogy a Renault jó példa erre. Mikor a fejlesztési tilalom életbe lépett, a Renault sokkal inkább szó szerint értelmezte a szabályokat, mint a többi gyártó, és igazából semmit nem fejlesztett a motorján, míg a többiek folyamatosan javítottak erőforrásaik teljesítményén.”
“Normális esetben az irányító testületben bízhatunk, neki kell biztosítania, hogy ne legyenek nagy egyenlőtlenségek a motorok teljesítménye között” – folytatta Horner, aki attól tart, hogy a fent leírtak miatt még több nagyvállalat távozhat.
“Valahogy ki kellene egyenlíteni a különbségeket, mert ha ezt nem tesszük meg, akkor az lesz, hogy a Mercedes motorral hajtott autók fognak győzedelmeskedni minden egyes versenyen, ami szerintem egyáltalán nem jó a Forma-1-nek.”
“Ez pedig ahhoz vezethet, hogy a Honda, a Toyota, és a BMW után más gyártók is elhagyják a sportot. Nem szabadna megengedni, hogy a motorok határozzák meg az erőviszonyokat, különösen úgy, hogy azok fejlesztése nem megengedett.”
“Véleményem szerint az FIA feladata lenne, hogy kiegyenlítse az erőforrások közötti esetleges erőkülönbségeket” – tette hozzá a szakember.