A Haas Forma-1-es csapatát irányító Günther Steiner úgy véli, a Forma-1-nek nincs oka arra, hogy betiltsa az idei szezonban elterjedt T-szárnyakat.
A Haas Forma-1-es csapatát irányító Günther Steiner úgy véli, a Forma-1-nek nincs oka arra, hogy betiltsa az idei szezonban elterjedt T-szárnyakat.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos, azaz több mint 18 millió forintos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.
Horner szerint már csak ezért, no és persze a biztonság miatt is be kellene tiltani azokat.
Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról.
„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját” – mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.
„Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést.”
„Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat.”
„Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket.”
„Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”
Az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után egyébként az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, a csapatnak azonban egy speciális, szénszálas ragasztóval sikerült olyannyira megerősíteni a szárny illesztését, hogy annak rezgése minimálisra csökkent.
A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.
„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”