Toszkán Nagydíj

Haas: Nem működik jól a büntetési rendszer a Forma-1-ben

Kevin Magnussen (DEN) Haas VF-20 and Alexander Albon (THA) Red Bull Racing RB16 collide.                               
02.08.2020. Formula 1 World Championship, Rd 4, British Grand Prix, Silverstone, England, Race Day.
- www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: FIA Pool For Editorial Use Only
Fotó: Haas F1 Team
Nem működik jól a büntetési szisztéma a Forma-1-ben – ezt mondja a Haas csapatát irányító Günther Steiner.

A szakember azt követően fakadt ki, hogy versenyzője, Kevin Magnussen már az első körben kiesett a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, miután összeütközött Alexander Albonnal.

Albont a versenybírók 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, Steiner pedig a hétvégi esetet a Haas magyarországi incidensével hozta párhuzamba: ott az amerikai istálló a rajt előtt mindkét versenyzőjét a bokszba hívta, ám mivel ezzel szabályt szegtek, Romain Grosjeant és Magnussent is 10 másodperces időbüntetéssel sújtották utólag.

„A büntetési rendszer nem működik megfelelően” – mondta a Haas csapatfőnök.

„Magyarországon a futam előtt bejöttünk a bokszba, megbüntettük magunkat, hiszen úgy döntöttünk, a bokszból rajtolunk, és aztán kaptunk 10 másodpercet. Itt pedig már az első körben kiütöttek minket.”

„Nyilvánvalóan az ő [Albon] hibája volt, hiszen büntetést kapott érte, de csak 5 másodpercet, minket viszont kiütött a versenyből. Magyarországon mi nem ártottunk senkinek, és előnyhöz sem igazán jutottunk, hiszen megbüntettük magunkat azzal, hogy a bokszból startoltunk.”

„Beszéltünk a versenyzőkkel az adott körülmények között, a szabályok nem voltak világosak. Még 2017-ben hozták, azt hiszem, de szerintem érdemes lenne megvizsgálni, mert a büntetés nem megfelelő mértékű a cselekményhez képest.”

„Úgy tűnik, hogy mindig csak panaszkodok, de szerintem vannak olyan helyzetek, melyekben jobban ki vagyunk téve ezeknek a dolgoknak.”

Steiner azt mondja, azért is volt különösen frusztráló a mogyoródi büntetés – ahol azért büntették meg a pilótákat, mert a csapat a felvezető körben nem adhatott volna utasítást nekik –, mert a futam során semmiféle figyelmeztetés nem érkezett az FIA-tól.

„Nyilván beszéltünk velük róluk, hiszen szerintem nem érdeke az F1-nek büntetést adni ilyesmiért. De a futam során nem volt arra utalás, hogy vizsgálni fogják, mert általában ez történik. Ha előállnak egy „vizsgálattal”, arra tudsz reagálni.”

„De ezt végül másfél órával a leintés után ejtették meg.”

„Remélhetőleg az FIA tisztázni fogja ezt a dolog, mert valójában nincs is szabály erre. Van egy technikai direktíva még 2017-ből, ami kimond valamit, amit nem tehetsz meg – nem adhatsz tanácsokat a versenyzőnek a kuplungra, meg efféle dolgokra vonatkozóan, de a gumicsere nincs köztük.”

„Szóval egy szürke zónáról beszélünk, és véleményem szerint első alkalommal ilyenért megrovást kellene adni, ami után mondhatnák, hogy tisztázzuk a szabályt, így legközelebb már lesz rá egy konkrét regula, nem pedig egy technikai direktíva.”

„Zavaros döntést hoztak, és várjuk az FIA tisztázását az ügyben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS