Az amerikai istálló megfelelőnek találta az időzítést arra, hogy teljesen lecserélje F1-es versenyzőpárosát: megvált Kevin Magnussentől és Romain Grosjeantól, a rutinos pilóták helyére pedig két zöldfülű, Mick Schumacher és Nikita Mazepin érkezik.
A fiatal pilóták tavaly még a Forma-2-ben pallérozódtak, 2021-ben viszont óriási lehetőséget kapnak, hiszen a Forma-1 legjobbjai ellen versenyezhetnek. A dolguk persze nem lesz könnyű, ezzel a Haas csapatánál is pontosan tisztában vannak
„Igen, fennáll a veszélye annak, hogy két újonc versenyző túl keveset fog kihozni a rendelkezésre álló adatokból” – mondta Steiner a SpeedWeek című lapnak.
„De azért vagyunk, hogy segítsük őket. A helyzetnek megvan az az előnye, hogy terelhetjük őket egy bizonyos fejlesztési irányba, és nekik is lehetőségük lesz arra, hogy együtt fejlődjenek a csapattal. Az, hogy alig-alig fordul elő, hogy egy csapat két újonccal áll rajthoz, még nem jelenti azt, hogy automatikusan kudarcra van ítélve.”
„Nem akarom kicsinyíteni a kockázatot – viszont lehet, hogy mi másképp gondolkodunk, mint a többi csapat. Emlékszem, mindig azt kérdezgették tőlem, miért tartottuk meg ilyen sokáig Romain Grosjeant. De mi nem azért vagyunk itt, hogy azt csináljuk, amit mások. Azt tesszük, amiről úgy gondoljuk, hogy van értelme. Az eredmények pedig majd elárulják, hogy igazunk volt-e.”
Steiner a Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva azt mondta, természetesen tisztában vannak azzal, hogy újonc pilótáiknál becsúsznak majd a hibák.
„Egyszerűen megfelelő volt az időzítés az irányváltáshoz. A 2021-es szezont átmeneti évnek tekintjük, mielőtt 2022-ben megérkeznek az új generációs versenyautók. Nincsenek illúzióink: a tanuláshoz meg kell engednünk versenyzőinknek, Mick Schumachernek és Nikita Mazepinnek, hogy hibázzanak.”
„Úgy gondolom, hogy a fiatalok nagyon jól teljesítenek manapság a Forma-1-ben. Gondolok itt például Charles Leclerc-re, aki második szezonjában versenyeket nyert, vagy a McLarennél mesésen fejlődő Lando Norrisra.”
„És ott van egy bizonyos financiális perspektíva is: a fiatal pilóták olcsóbbak, a megmaradó pénzt pedig fejlesztésre fordíthatjuk. Amikor eldöntöttük, hogy fiatal pilótákra szeretnénk támaszkodni, leültünk Mattia Binottóval, a Ferrari csapatfőnökével. A Ferrari akadémiájában öt versenyzője volt 2020-ban a Forma-2-es bajnokságban. Micket végül a Ferrari választotta.”