A Scuderia ezen a hétvégén, Oroszországban veti be először új fejlesztésű V6-osát, melyet Charles Leclerc autójába építettek be. A maranellóiak főleg a hibrid rendszer fejlesztésére fókuszáltak, Leclerc pedig a pénteki szabadedzések után azt mondta, érezhető a javulás.
Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója elárulta, hamarosan Sainz is megkapja az újítást.
|
„A teljesítménykülönbség nem óriási, hiszen minden az apró lépésekről szól” – mondta a szakember. „A bevetésével járó rajtbüntetés viszont óriási.”
„Próbálunk minden egyes pontért megharcolni a konstruktőri bajnokság miatt, szóval próbáljuk kiértékelni, mikor van értelme bevetni, össze kell tehát vetnünk a teljesítményt a büntetéssel.”
„Természetesen nem szabadna későre hagyni, hiszen minél tovább várunk, annál kevesebb előny származik a cseréből. Szóval azt gondolom, a következő pár versenyen meghozzuk a döntést.”
A Forma-1 csapatai a 2022-es idény előtt még bevethetnek további fejlesztéseket, ezután azonban a motorfejlesztéseket befagyasztják. Mekies azt mondja, mindenképp szerették volna még idén kipróbálni az új hibrid rendszert, hogy tapasztalatokat gyűjtsenek.
„A fő cél ezzel az erőforrással mindenekelőtt az volt, hogy dolgozzunk a következő évre” – fogalmazott. „Szóval azért dolgozott keményen a vállalat, hogy már most bevethessük az új hibrid rendszert, mert visszajelzéseket akartunk kapni a pályán a folyamatokról és a fejlesztési irányról.”
„Egy dolog elvégezni a szimulációkat, és végezni a próbapados teszteket, de sokkal jobb, ha a pályán kapunk megerősítést – ezért csináljuk most ezt.”
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner ugyanakkor azt mondta, nem valószínű, hogy ők és az Alfa Romeo megkapják idén az új V6-ost.
„A változtatások 2022-re szólnak. Szóval számunkra nem sok értelme van betenni” – mondta a szakember.
„Logisztikailag sem megvalósítható részükről, ha ugyanis nekünk odaadják, oda kel adniuk az Alfa Romeónak is, és szerintem ezt nem tudják megcsinálni.”