A pole pozícióból rajtoló Hamilton pályafutása 4. magyar győzelmét aratta a Hungaroringen, különösebb megerőltetés nélkül. A jól taktikázó Räikkönen és a címvédő Vettel állhatott még dobogóra.
A pole pozícióból rajtoló Hamilton pályafutása 4. magyar győzelmét aratta a Hungaroringen, különösebb megerőltetés nélkül. A jól taktikázó Räikkönen és a címvédő Vettel állhatott még dobogóra.
A 28. Magyar Nagydíj rajtjakor pokoli volt a hőség a Hungaroringen: a levegő 35, az aszfalt hőmérséklete 51 Celsius-fok volt. Esőre semmi esély nem mutatkozott, így a magyar futamokon megszokott nyári meleg uralkodott ezúttal is.
Pályafutása 30. pole pozíciójából remekül lőtt ki Lewis Hamilton, ezúttal a mellőle induló Sebastian Vettelt is állva hagyta, akinek Romain Grosjeannal kellett inkább foglalkoznia.
Köztük végül nem változott a sorrend, mögöttük viszont a jól rajtoló Felipe Massa és Nico Rosberg összekoccant, és a mercedeses német emiatt jócskán vissza is esett. A negyedik helyre Fernando Alonso jött fel, mögötte az első légterelője bal oldali véglapját a Rosberg elleni csatában elhagyó Massa autózott. Mögöttük Kimi Räikkönen, Mark Webber, Jenson Button és Daniel Ricciardo volt a top10 sorrendje a rajt után.
Innentől kezdve a fenti sorrendben vonatoztak az autók. A két Lotus próbált ezen változtatni, Grosjean Vettelt, Räikkönen a sérült autóval köröző Massát üldözte.
A 9. kör végén Hamilton volt az első, aki kereket cserélt, a 8. helyre állt vissza. Egy körrel később csapattársa, Rosberg, majd a 11. kör végén Vettel is megejtette az első cserét, mindannyian a lágyról közepesre váltottak. Vettel Hamilton és Button mögé állt vissza.
A versenyt ekkor Grosjean vezette csapattársa, Räikkönen előtt, ők későbbre időzítették első cseréjüket. Sokkal tovább azonban ők sem tudtak kint maradni, a 13. kör végén ketten egyszerre hajtottak be a bokszba, a csapat zökkenőmentesen megoldotta a dupla cserét.
Button némileg feltartotta Vettelt, aki előzni nem tudott, és még Grosjean is utolérte. A mérnöke ráadásul a fülére szólt, hogy inkább szakadjon le kicsit, hogy hűtse vissza az autót. Ezt azonban csak részben sikerült végrehajtania, mert Buttonról lemaradt ugyan, de mivel Grosjean folyamatosan támadta, nem igazán tudott kímélő üzemmódban vezetni. Ez annyira lelassította őket, hogy Alonso is megérkezett rájuk.
A versenyt eközben a keményebb gumikon rajtoló Webber vezette, az ausztrál remek tempót futott, öt másodperc volt az előnye Hamiltonnal szemben. Webber a 23. kör végén váltott friss szett közepes gumikra, valószínűleg a verseny végén egy rövid etapra tartogatták a lágyakat.
Adrian Sutil a bokszban fejezte be 100. F1-es futamát, hidraulikus probléma vetett véget versenyének.
A Lotus menet közben taktikát váltott, Grosjean rövidebb, Räikkönen hosszabb második etapot futott. Button nem tudta tovább tartani Vettelt (a német belső íven a Mansell-kanyarban előzött), Grosjeannal összeért (a versenybírák vizsgálták is az esetet), Alonso pedig ezek után már megerőltetés nélkül elment mellette.
Grosjean remek tempót futott, és a Mansellben kívülről szép manőverrel húzott el a jóval kopottabb gumikon autózó Massa mellett. Az élen Hamilton senkitől sem zavartatva autózhatott, a második helyért pedig az eltérő taktikák miatt egyelőre csak virtuálisan Vettel és Grosjean csatázott. Miután a címvédő is letudta második cseréjét, csak Grosjean mögé térhetett vissza. A versenybírák azonban megoldották a helyzetet, Grosjean véleményes módon áthajtásos büntetést kapott, amiért Massa előzése közben elhagyta a pályát.
Räikkönen és Button két kiállással tervezte megtenni a távot, kettejük közül a finn volt az, akinek így jó esélye nyílt arra, hogy Hamilton mögé felérjen a második helyre, hiszen Vettelre, Webberre és Alonsóra várt még egy-egy csere bő 20 körrel a leintés előtt.
Ez be is igazolódott, az utolsó tervezett kerékcserék után Hamilton mögé bő 10 másodperces lemaradással Räikkönen lépett fel a második helyre. A finn azonban nem nyugodhatott meg, az utolsó tíz körre ugyanis megkapta a nyakára Vettelt.
Webber negyedik helye biztonságban volt, a tizedik pozícióból rajtolva az ausztrál elégedett lehetett a versenyével. Mögötte Grosjean körök óta Alonso sarkában autózott, de előzni nem tudott.
A hajrában sok esemény már nem történt a pályán, Rosberg Mercedesének elfüstölése azonban okozott némi riadalmat. A német a 9. helyről esett ki öt körrel a vége előtt.
Vettel a 68. körben megtámadta Räikkönent a 4-es kanyarban, de Räikkönen jól védekezett, és a poros ívre szoruló Vettel kicsit vissza is esett emiatt.
Hamilton hiba nélkül teljesítette a 70. kört is, így megszerezte negyedik hungaroringi győzelmét, ami némiképpen váratlan volt, de a jelek szerint a nagy hőség kedvezett a Mercedesnek, amely így a vártnál jobban bánt a gumikkal.
Räikkönen másodikként futott be, visszaverve Vettel minden próbálkozását. Webber negyedik lett Alonso és Grosjean előtt. Button, Massa, Sergio Perez és Pastor Maldonado szerzett még pontot.
A négy hetes nyári szünet előtti utolsó versennyel Vettel előnye minimális mértékben csökkent, jelenleg Räikkönen a második 36 pontos lemaradással, mögötte egy ponttal Alonso következik a sorban. Az idei első győzelmét begyűjtő Hamilton negyedik összetettben, 48 pontos hátránnyal.
A következő futamot négy hét múlva Belgiumban rendezik majd.