Friss hírek

Hamilton: Az idei autó egy dívaszörny!

Komoly nehézséget okoz idén Lewis Hamiltonnak és a Mercedes csapatának a W12-es kódjelű versenyautó beállítása – erről beszélt egy interjúban a Forma-1 hétszeres világbajnoka.

A brit pilóta jó eséllyel pályázik arra, hogy idén ismét megnyerje az F1-es bajnokságot, két futammal a szezon vége előtt azonban még 8 pontos hátrányban van riválisával, Max Verstappennel szemben.

Miközben a Mercedes az elmúlt években rendre dominált az F1-ben, a Red Bull idén méltó ellenfélnek bizonyul, a csapat szerint pedig ebben komoly szerepe van azoknak az aerodinamikai változtatásoknak, melyeket 2021-re vezettek be a Forma-1-ben.

A csapat 2017-es versenygépét Toto Wolff anno dívaként jellemezte, az idei modell viszont Hamilton elmondása szerint még annál is kezelhetetlenebb.

„Azt kell, hogy mondjam, elkötelezettebb vagyok, mint valaha. Alapvetően nagyon elégedett vagyok az elkötelezettségemmel és a teljesítményemmel. Viszont azt észrevettem idén, és ez tény, hogy az autót nagyon-nagyon nehéz beállítani. Nem emlékszem, hogy tavaly, vagy tavalyelőtt fogalmazott Toto, hogy egy díva az autónk. De az idei egy dívaszörny!” – mondta Lewis Hamilton a minap egy interjúban.

„És gyakran úgy találjuk, hogy nehezebb megfelelő tartományba hozni az autót, ráadásul még kevesebb az edzésidő is. Ha tehát nem sikerült megfelelő tartományba hozni az autót, akkor korlátozzuk a lehetőségeinket. Szóval egyszerűen képtelen vagyok maximalizálni a képességeimet, ha a beállítások nem megfelelőek – nagyon-nagyon nehéz jól eltalálni őket.”

„Brazíliában sikerült pontosan úgy beállítani az autót, ahogy szerettem volna. Olyan volt, mintha fején találtam volna a szöget! De idén ezt talán egyszer vagy kétszer sikerült megtenni.”

A padlólemezre vonatkozó szabályok változása miatt a Mercedes főleg a szezon elején küszködött sokat, az idő előrelahadtával azonban egyre jobban tudott reagálni.

„Tudtuk, hogy minden leszorítóerőt el fogunk veszíteni, és amint megtudtuk, hogy ez pontosan mennyi, az autó karakterisztikája teljesen átalakult. Amin éveken át dolgoztunk, hogy jól eltaláljunk mindent az autón, az hirtelen rémálommá vált azokkal az eszközökkel, amiken nem tudtunk változtatni.”

„De ez van, próbáltunk okosan dolgozni a kevesebb leszorítóerővel. Rengeteg olyan összetevő volt, ami miatt sokkal nehezebb dolgunk volt. Ezt az autót a legnehezebb beállítani, és rengeteget teszteltem a szimulátorban. De még ott sem olyan volt, mint kellene – a tapadás nem volt az igazi, a szélhatás nem volt az igazi, vagy a hőcsökkenés rossz, szóval hamis számokat kapunk. Nagyon óvatosnak kell lennünk a kapott adatokkal és a döntéseinkkel.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!