Beállításokkal kapcsolatos hibák miatt küszködött a Forma-1-es Amerikai Nagydíjon a világbajnoki pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton.
A brit versenyző akár már a múlt hétvégén bebiztosíthatta volna ötödik bajnoki diadalát, ám a pole-ból indulva Kimi Räikkönen és Max Verstappen mögött csak a 3. helyen ért célba.
Hamilton persze a bajnokság szempontjából ettől még jó helyzetben van, hiszen Mexikóban már egy 7. hellyel bebiztosíthatja újabb vb-diadalát.
A Mercedes versenyzője mindazonáltal elárulta, a vártnál gyengébb austini problémákhoz hozzájárultak azok az egyensúllyal kapcsolatos problémák is, melyek a csapat hibájából hátráltatták őt.
Mindezekhez ráadásul hozzájött még az is, hogy a Pirelli növelte a kötelezően előírt minimumnyomást a hátsó gumikra, a Mercedes pedig úgy döntött, nem használja radikális felnijét.
„Délelőtt szétszedték az autót [mivel vízpumpát cseréltek a verseny előtt – a szerk.], és amikor összerakták, az autó kiegyensúlyozatlan volt. Szóval jelentős keresztsúly-problémáink voltak, nagyjából 50 kilogrammnyi, ami masszívnak mondható” – mondta a brit.
„A jobb első és a bal hátsó kerékre nehezedett minden súly, az autó egyszerűen nem akar elfordulni a balos kanyarokban. Nagyon furcsa volt vezetni. Úgy éreztem, mintha jelentős hátszél lenne, vagy ilyesmi, amikor megérkeztem az olyan kanyarokhoz, mint amilyen a 19-es is. A jobb kanyarokban valamivel jobb volt a helyzet.”
„Viszont az austini pályán nem sok jobbos van… Ha nem lettek volna ilyen gondjaink, szerintem teljesen más versenyt futottunk volna.”
Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas is egyetért: a finn szerint a hátsó kerekeken végzett módosítások nem voltak a teljesítmény javára.
„Különbséget jelentett, az biztos. Tudjuk, hogy az autónk nem volt 100 százalékos állapotban a mechanikus beállításokat tekintve a versenyre, ráadásul a gumik élettartamára vonatkozó előrejelzések is kifogtak rajtunk.”
„A problémás egyensúly részben azért is volt a versenyen szerintem, mert a Pirelli változtatott a limiteken szombatról vasárnapra. Az autót már nem volt olyan jó vezetni, mint az időmérőn. A nem túl optimális egyensúly, illetve a jobban kopó hátsó gumik miatt nehezebb dolgunk volt.”