A hétszeres világbajnok csak a 7. legjobb időt érte el a monte-carlói időmérő edzésen, a futamon pedig ugyanebben a pozícióban intette le a kockás zászló.
A Mercedes autója alapvetően nem volt elég gyors a hercegségben, Hamilton pedig sokat küszködött a gumik felmelegítésével. A verseny után meglehetősen kritikus szavakkal illette csapatát.
„Rengeteg pontot veszítettünk a csapat igazán gyenge teljesítménye miatt… Határozottan meglepett egy kicsit a dolog” – mondta akkor a címvédő.
Az Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban a Mercedes versenyzője azt mondta, a pillanat hevében az ember hajlamos olyan dolgokat mondani, amiket aztán később megbán.
„Azt gondolom, a pillanat hevében az ember természetesen nem mindig a legjobb dolgokat mondja” – fogalmazott a címvédő Bakuban. „Azt gondolom, a konstruktív kritika mindig jó dolog. Jobb megfogalmazni zárt ajtók mögött, és mi így teszünk.”
„Véleményem szerint, nem volt egy konkrét személy, akit okolni lehetett. Én is abszolút részese voltam a döntési folyamatnak, és miután kielemeztük a dolgokat, tudom, hogy volt, amit mondhattam volna, és ami aztán egyfajta dominóeffektust indíthatott volna el.”
„Szóval tudjuk, hogy dolgozhattunk volna jobban, és nem egy verseny fog meghatározni bennünket. Természetesen mindig törekszünk arra, hogy jobbak legyünk. Ahogy mondtam, együtt nyerünk és veszítünk, szóval nyomni fogjuk, és reméljük, hogy jobban teljesítünk majd.”
A Mercedes igazán jó mutatókkal rendelkezik Bakuban, hiszen az eddigi négy versenyből hármat megnyert. A monacói küszködés után Hamilton így visszavágásra számít.
„Ez egy kicsit eltérő pálya, más igényekkel. És nyilván a hőmérsékletkülönbség is jelen van. Azt gondolom, másféle kihívások várnak ránk ezen a hétvégén” – mondta a címvédő. „Nem feltétlenül gondolom azt, hogy a teljesítményünk ugyanolyan lesz, mint a legutóbbi versenyen.”
Az elmúlt hetekben sokat lehetett hallani a hajlékony szárnyak ügyéről: a Mercedes az óvás lehetőségét is felvetette, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csak a Francia Nagydíjtól kezdve alkalmaz szigorúbb terheléses teszteket, így fő riválisuk, a Red Bull továbbra is használhatja trükkös elemeit.
„Függetlenül attól, hogy mit gondolok, nem igazán van jelentősége a dolognak. Hallottam róla, beszéltünk is róla, és tény, hogy az összes teszten átmentek erre a hétvégére.”
„Természetesen előnyt jelent az egyenesekben, de megpróbáljuk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani, és remélhetőleg a folytatás már kedvezőbben alakul az új mérési követelmények miatt.”