Friss hírek

Hamilton: Én akarok lenni a „legtisztább” Forma-1-es versenyző!

A Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton azt mondja, ő szeretne lenni a „legtisztább” versenyző a Forma-1-ben, hogy a pályafutása során elért eredményeket soha ne lehessen megkérdőjelezni.

A brit pilóta idén 8. világbajnoki címéért harcol, Max Verstappen személyében pedig emberére akadt, hiszen a két versenyző elképesztő csatát vív egymással a végső győzelemért. Hamilton hátránya jelenleg 8 pont a hollanddal szemben, miközben az idei bajnokságból már csak két verseny van hátra.

A brit versenyző nemrég hosszasan beszélt arról, mennyire fontos számára a tiszta versenyzés.

„Egyszerűen így nevelt édesapám. Mindig azt mondta, beszéljek inkább a pályán! Bántottak gyerekkoromban az iskolában és a pályán is, mi pedig megfelelő módon akartuk legyőzni őket, nem pedig úgy, hogy kilökjük őket, vagy összeütközünk. Hiszen akkor tagadhatatlan, hogy jobb vagy. Ha viszont vannak ütközéseid, akkor mondhatják azt, hogy ’ó igen, de ez történt, ez egy olyan taktika, amit a versenyző alkalmaz’” – mondta a hétszeres világbajnok.

„Én szeretnék lenni a legtisztább versenyző a sebesség, a kemény munka és az elszántság révén, hogy a végén ne lehessen megtagadni azt, amit elértem.”

Fotó: Mercedes

Hamilton idei bajnoki riválisát, Max Verstappent a mezőny egyik legagresszívebb pilótájának tartják, aki többször bizonyította már, nem fél a határokat feszegetni. A két bajnokaspiráns a Brit Nagydíjon és az Olasz Nagydíjon is összeütközött egymással, a két héttel ezelőtti Brazil Nagydíjon pedig Verstappent rengeteg kritika érte amiatt, hogy kiterelte Hamiltont a pályáról.

Amikor Hamiltont arról faggatták, hogyan áll hozzá a versenyzéshez egy olyan agresszív pilóta ellen, mint Verstappen, így felelt: „Nagyon-nagyon óvatosnak kell lenned. Óvatosabbnak, mint valaha. Ahelyett, hogy megadnád valakinek a kétségedből fakadó előnyt, tudnod kell, mi fog történni” – mondta a hétszeres világbajnok.

„Szóval mindig készen kell állnod arra, hogy bármi áron elkerülj egy ütközést, még ha ez azt is jelenti, hogy szélesen fordulsz egy kanyarban. Hiszen célba akarsz érni a versenyen. De ha makacs vagy és kitartasz, baleset lesz a vége. Szóval én csak erre törekedtem. Próbáltam megbizonyosodni arról, hogy elkerülöm az ütközést. És azt gondolom, a legtöbb esetben tisztességesen helyt is álltam e tekintetben. Mindig persze nem lehet tökéletes a dolog, és vannak más versenyzők, akik agresszívek, és eltérő módon tisztelettudóak.”

„De nem Max az egyetlen, aki ellen versenyeztem, és ilyen volt. Sok versenyző ellen küzdöttem már, és mindannyian nagyon eltérő módon viselkedtek. Érdekes dolog el. Most már idősebb vagyok, és egy kicsit mélyebbre ások a karakterükben, a hátterükben, a neveltetésükben. Mert a neveltetés az oka annak, hogy úgy viselkedünk, ahogy, jól vagy rosszul. Szóval próbálom megérteni ezeket a dolgokat, hogy jobban átlássam, ki ellen is versenyzem.”

Fotó: Red Bull Racing

A Mercedes versenyzője idén többször került már el ütközést Verstappennel, például Imolában és Barcelonában is. A brit szerint a kihátrálás nem a gyengeség jele.

„Ha kívül vagy, a gázelvétel egy kiváló opció az esetek többségében ahhoz, hogy végül célba is érj. Ha belül vagy, vannak forgatókönyvek, melyekről őszintén hiszem, hogy helyesen csináltam a dolgokat, amikor szinte fej-fej mellett volt a két autó.”

„Ott van például Silverstone. Nézzétek csak meg a felvételeket! Az első kerekem az ő első kereke mellett volna, szóval nem arról van szó, hogy az én kerekem az ő hátsó kereke mellé került. És ebben az esetben, ha én úgy álltam volna hozzá, mint ahogy Max Brazíliában, és a gázon álltam volna, és lementem volna a pályáról, megtartva a pozícióm, mi sült volna ki belőle? Megnézték volna a szabályokat?”

„De mindegy is, én nem bánom, hogy én vagyok az, aki… Nem sokszor alkalmazom azt, hogy meghátrálok, hogy majd legközelebb megküzdjünk… De tudom, hogy néha ezt az utat kell választani. Neked kell okosabbnak lenned.”

„És néha pontokat veszítesz emiatt, persze, de ez nem csak rólam szól. 2000 ember áll mögöttem, és ha olyan önző döntést hozok, hogy ’nem, én védeni fogom a területem, és nem érek célba’, azzal a csapatom év végi bónuszát teszem kockára, és semmissé teszem az ő kemény munkájukat, és összetöröm az autót. Szóval ennek is tudatában vagyok.”

A pályafutása során eddig 102 F1-es győzelmet szerző Hamilton beszélt arról is, a generációk közti különbség abban is megmutatkozik, hogy a mostani fiatalok sokkal biztonságosabb körülmények között kezdhették el a versenyzést, és nem félnek kihasználni a leaszfaltozott bukótereket.

„Én azt mondanám, hogy a mai versenyzők, a fiatal pilóták olyan pályákon nevelkedtek, ahol nagy bukóterek voltak. Amikor én elkezdtem az autóversenyzést, a legtöbb pályán nem így volt, ami élvezetesebb volt, és persze kockázatosabb is, sokszor kellett úgy versenyezni, hogy ne lépd át a határokat.”

„Szépen lassan kellett építkezned, miközben az ő generációjuk átlépheti ezeket a határokat, szélesen fordulhat, és visszatérhet a pályára. Kisebb büntetés jár ére. Ez az egyetlen igazi különbség. De nagyon eltökéltek. Tudjuk, hogy ma már több versenyző érkezik egészségesebb háttérrel, nem pedig egy munkásosztály hátterével, ebben nincs semmi újdonság. De azt gondolom, elég tisztességes pedigrével rendelkező versenyzők kerülnek a Forma-1-be.”

Fotó: Mercedes

Hamilton és Verstappen a pályán ugyan elképesztő csatát vív egymással, azon kívül azonban nem csapnak össze nyíltan. A most 36 esztendős címvédő szerint a pályán való viselkedésükben rejlő különbségek nagyban annak köszönhetők, hogy karrierjük eltérő szakaszában járnak.

„Nézzétek, versenyeztem én olyan emberek ellen, akik mutatták egy arcukat, de valójában másról volt szó. 36 éves vagyok, jó ideje csinálom már ezt, nem ez az első alkalom, hogy olyan versenyzővel kerülök össze, aki jó vagy rossz bizonyos szempontból. Egyszerűen azt gondolom, hogy sokkal jobb helyzetben vagyok most ahhoz, hogy ezt kezeljem. Különösen a rivaldafényben, és a sportág nyomása mellett.”

„Tudom, hogy Max egy rettentően gyors srác, és egyre erősebb és erősebb lesz, ahogy érettebbé válik, ez nem kérdés. Ha csak megnézem, hogy amikor én 24 vagy 25 éves voltam… Te jó ég, azok a hibák, amiket elkövettem… A sebességem megvolt, de rengeteg különféle tapasztaláson mentem keresztül a versenyautón kívül is, benne voltam a rivaldafényben, és nagy nyomás nehezedett rám. Nem gondolom azt, hogy olyan sok jót csináltam akkoriban, szóval ezt nem is hozom fel senki ellen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!