A brit versenyző 2 másodperces hátrányban volt csapattársa, Valtteri Bottas mögött az Azeri Nagydíjon, amikor Pierre Gasly megálló Red Bullja miatt a virtuális biztonsági autós rendszer lépett érvénybe.
Amikor aztán újra versenytempóra kapcsolhatott a mezőny, Hamilton hátránya 3,5 másodpercre nőtt, és végül a második helyen ért célba Bakuban.
„Valtteri alapvetően jobb munkát végzett az időmérőn az utolsó körben, ami miatt harcolni tudott. Aztán volt egy apró különbség a rajtnál is, amin még dolgoznom kell” – mondta Hamilton.
„Aztán két és fél másodpercet veszítette a VSC alatt, ezt pedig vissza kellett hozom. Mivel már csak 9 kör volt hátra, nem volt egyszerű. Az én hibám volt, és ezen is dolgoznom kell.”
„Van pár dolog, amit meg tudok oldani a kijelzővel, hogy a jövőben ne fordulhasson elő.”
Amikor a Motorsport.com arról kérdezte, milyen változtatásokat szeretne, Hamilton azt mondta, nem igazán beszélhet róla, „mert ezek technikai dolgok” kormányának kijelzőjén.
„Csupán a procedúrákkal kapcsolatos dolog, semmi lényeges.”
A virtuális biztonsági autós rendszer érvénybe lépésekor a versenyzőknek csökkenteniük kell sebességüket, és az FIA által meghatározott minimumidő felett kell maradniuk „legalább egyszer minden egyes bírói szektorban”.
Ezen szektorok hosszút a fényjelző panelek közti távolságok határozzák meg, ezért van, amelyik 100, és van, amelyik akár 300 méter hosszú.
A versenyzőknek emellett a meghatározott minimumidő felett kell maradniuk az első és a második biztonsági autós vonalak között is, illetve akkor is, amikor a VSC-periódus véget ér.
A tartandó deltaidőt a kormányukon látják a versenyzők.
Bottast is megkérdezték arról, van-e bármiféle különbség a beállításaiban Hamiltonéhoz képest, vagy hiányzott-e számára bármiféle információ a VSC-szakasz során, így felelt: „Szerint elég hasonlók az efféle beállításaink. Van pár különbség.”
„Van mindkettőnknek személyes elektromérnökünk, akikkel együtt dolgozunk a rajtoknál, illetve a kijelzőn. Én elégedett voltam azokkal az információkkal, amiket kaptam, szerintem egészen jól tartottam magam a deltaidőhöz a VSC alatt, és készen álltam az újraindításra.”