A 2024-es év végén megjelent első hírek szerint Hamilton a Ferrari 2022-es versenyautóját, az F1-75-öst vezetheti majd először, ugyanakkor nem zárható ki, hogy a teszteléshez a 2023-as modell, az SF-23-as áll majd rendelkezésére. Mindkét esetben az FIA szabályai értelmében a „korábbi autóval” végzett privát tesztek (TPC) évente legfeljebb 1 000 km-re és 20 tesztnapra korlátozódnak.
Bár hivatalos közlemény még nem érkezett, a jelenlegi információk szerint a január 20-án kezdődő szimulátoros munka után Hamilton várhatóan január 21-én és 22-én gurul pályára Fioranóban. Ezek a napok az időjárás-előrejelzések szerint kedvezőbbek lesznek, január 23-ra ugyanis esőt jósolnak Modenára és környékére. A pontos időpontokat azonban a meteorológiai körülmények alakulása még módosíthatja.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„A Hamilton Fioranóban történő debütálására vonatkozó program jelentős mértékben függ az időjárási viszonyoktól” – jegyzik meg a Ferrari közeléből érkező források, utalva arra, hogy bármilyen utolsó pillanatos változás lehetséges.
HIRDETÉS
A Ferrari tervei szerint január végén egy második privát tesztet is tartanak, amelynek helyszíne várhatóan a barcelonai Circuit de Catalunya-Barcelona lesz. Ez a pálya jól ismert Hamilton számára, és tökéletesen alkalmas arra, hogy átfogóbb munkát végezzen a csapattal, valamint jobban megismerje a Ferrari versenyautóit és technikai megoldásait.
Hamilton Ferrarihoz való érkezése hatalmas érdeklődést keltett a rajongók és a szakértők körében. Az első pályára gurulásának időpontja és részletei ugyan még kérdésesek, de a hétszeres világbajnok debütálása minden bizonnyal az év egyik legnagyobb Forma-1-es eseménye lesz.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A csapat február 19-én, egy nappal az F1-es alakulatok londoni közös bemutatója után rántja le a leplet 2025-ös betontorpedójáról, amit várhatóan rögtön be is járatnak majd Fioranóban, mielőtt február végén már a tényleges felkészülési munkákat is megkezdik fele a bahreini tesztelés során.
„Charles [Leclerc] — aki a csapatunknál nőtt fel — együtt fog dolgozni Lewisszal, és velük fogunk versenyezni, szórakoztatni a rajongókat, valamint az egész közösséget” — fogalmazott Benedetto Vigna. „Két dolgot kell szem előtt tartanunk: az egyik, hogy mindig maradjon a négy kerék a földön; a másik, hogy mindig tanuljunk, mindenkitől és mindenhol. Ez az, amit nap mint nap hangsúlyozok magamnak és azoknak az embereknek, akikkel együtt dolgozom.”
HIRDETÉS
„Nagy az izgalom és az elszántság, hogy elkezdjük a munkát. Az utolsó simításokat végezzük. Szinte minden készen áll, és az elvárások is magasak. A célunk, hogy a maximumot nyújtsuk, győzelemre törekedjünk, és mindezt közösen érjük el. A versenyképesség kulcsfontosságú, de legalább ilyen fontos az is, hogy figyeljük, mit csinálnak mások. Ez egy olyan tanulság, amely érvényes a sportban, az üzleti életben és az élet minden területén. Ami igazán számít, az az, hogy semmit ne hagyjunk félbe.”
Hamilton kapcsán a Ferrari vezérigazgatója hozzátette: „Negyvenévesen újra kockázatot vállalt, és egy olyan kultúrát fogadott el, amely számos szempontból eltér az angolszásztól. Az a bejegyzése a LinkedInen, amelyben erről beszélt, engem Montanellire emlékeztetett, aki 80 évesen döntött úgy, hogy változtat. Ezt gyönyörűnek találtam.”
HIRDETÉS