A brit versenyző a 4. helyről vágott neki a spielbergi versenynek, és bár sokáig a 2. helyen autózott, végül el kellett engednie maga mellett csapattársát, Valtteri Bottast, később pedig Lando Norris is megelőzte.
Hamilton versenyautója ugyanis megsérült a futam során, ami miatt tempója is jelentősen visszaesett.
A Mercedesnek úgy vélik, Hamilton autója nem sokkal első kerékcseréje előtt sérült meg a 10-es kanyarban.
„Van ott egy nagyon agresszív kerékvető. De nem láttuk úgy, hogy versenyzői hiba történt, sokkal inkább a terhelés miatt történt, és ki kell elemeznünk, miért történt így” – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
A csapat mérnökigazgatója, Andrew Shovlin számszerűsített is: „A leszorítóerő-veszteség körönként 6-7 tizedmásodperc volt, de mivel az autó hátulján történt mindez, az egyensúly is rosszabbá vált, és sokat ártottunk a hátsó gumiknak a csúszkálással.”
Hamilton a futam után azt mondta, ha nincs a probléma, könnyedén a 2. helyen végzett volna, ezt a véleményt pedig Shovlin is osztja.
„Rengeteget veszített a teljesítményből, ami miatt végül visszacsúszott a másodikról a negyedik helyre. Összességében valóban egy kicsit frusztráló volt úgy a teljesítmény szempontjából, mint amiatt, hogy egy darabban kellett tartanunk az autót.”