A világbajnoki címvédő csak a 7. rajthelyet szerezte meg, miután elmondása szerint „teljesen eltévedtek” a csütörtöki szabadedzések után.
A brit pilóta szerint a Mercedes autója rendkívül gyengén teljesített az utolsó szabadedzésen, emiatt pedig rengeteg változtatást elvégeztek rajta a kvalifikáció előtt.
Hamilton azt mondja, a legfőbb problémát a gumik, illetve egészen pontosan azok felmelegítése jelentette.
„Lesz néhány kemény értekezés a mérnökeimmel ma este, vagy talán a hétvége után” – mondta a hétszeres világbajnok újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva. „Vannak dolgok, amiket meg kellett volna tenni, de nem így történt. De tanulni fogunk belőle, összeülünk majd, és erősebbek leszünk a következő versenyen.”
Amikor a címvédőt megkérték arra, hogy fejtse ki, mire is gondol pontosan, így felelt: „Nem tehetem, nem. Az én szempontomból egy kicsit frusztráló a dolog, de ez van.”
„Nem igazán tudok sokat mondani róla, és nem is akarom kritizálni a csapatot, de zárt ajtók mögött meg fogom tenni. És keményebben kell dolgoznunk.”
Hamilton elárulta, a „katasztrofális” utolsó szabadedzés után teljesen megváltoztatták az autó beállításait.
„Rengeteg változtatást elvégeztünk az autón a harmadik szabadedzés után, mert a harmadik edzés kész katasztrófa volt. Az elmúlt pár napban elvégzett munka után. Teljesen rossz irányba mentünk el, teljesen kicsúszott a kezünk közül a labda…”
„Aztán elvégeztünk pár változtatást, próbáltunk visszalépni, máshogy belőni az autót, és rosszabb volt, mint valaha. Szóval szerintem teljesen eltévedtünk csütörtök után.”
„Határozottan küszködünk a gumik felmelegítésével, és ez itt több problémát okoz, mert nyilvánvalóan egy kis energiájú pályáról beszélünk. Nincsenek tempós részek, és ma sokkal-sokkal hűvösebb volt. Szóval csak rosszabb lett ma a helyzet.”
„Nem igazán tudom, Valtteri hogyan tudta működésre bírni az abroncsait. Az utolsó körben láttam a tapadás halvány jeleit, de elég rövid életű volt, szóval rengeteg elemzésre lesz szükség.”
Hamilton azt mondja, számára a károk minimalizálásáról szól majd a vasárnapi futam Monte-Carlóban.
„A 7 rajthely nem túl jó itt, de minden tőlem telhetőt megteszek majd, hogy segítsem a károk minimalizálását. Megpróbálok majd valahogy előretörni.”