Az edzés kezdetén a csapatok óvatosak voltak, hiszen habár az ideális ív száraz volt, azon kívül voltak vizes részei a pályának, így többen az intermediate abroncsokkal gurultak ki a bokszból. Hamar kiderült azonban, hogy a pálya alkalmas arra, hogy a száraz abroncsokkal körözzenek, így slickekre váltottak.
A hétvégén egyébként várható eső, így van esély arra, hogy látni fogjuk még az intermediate abroncsokat.
A Williams az első szabadedzésen lehetőséget adott Nicholas Latifinek, hogy Robert Kubica autóját vezesse a mexikói aszfaltcsíkon – a fiatal pilóta aerodinamikai teszteket végzett a csapat számára, így a tréning kezdetén rögtön a pályára gurult.
Fél órával az edzés vége előtt Lance Stroll, a Racing Point pilótája ütközött a falnak, emiatt piros zászlóval kellett megszakítani a tréninget. A kanadai azonban a törött hátsó szárnyával vissza tudott gurulni a bokszba, így a csapat elkezdhetett dolgozni autóján. A szerelők remek munkát végeztek, így még az edzés vége előtt vissza tudták küldeni versenyzőjüket a pályára. „Szerencsére a váltó nem sérült” – nyilatkozta az istálló csapatfőnöke, Otmar Szafnauer.
Az első tréningen végül Hamilton volt a leggyorsabb, a brit 1:17.327-es időeredménnyel zárt az élen a lágy abroncsokkal, mögötte Charles Leclerc, a Ferrari pilótája 1 tizedmásodperces hátrányban végzett a második helyen, ő azonban a közepes keverékkel teljesítette ezt az idejét.
Mögöttük a két Red Bull zárt Max Verstappen-Alex Albon sorrendben, majd Valtteri Bottas és Sebastian Vettel következik a sorban, a német hátránya azonban már 9 tizedmásodperc volt.
Carlos Sainz, a McLaren versenyzője 1 másodperces lemaradással a 7. lett a két Toro Rosso, Pierre Gasly és Daniil Kvyat előtt, a 10. pedig Antonio Giovinazzi lett az Alfa Romeóval.