Hamilton nagyon aggódott a pályabírók miatt

Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnok versenyzője elárulta, tartott attól, hogy bajuk esik azoknak a pályabíróknak, akik vasárnap beszaladtak kimenteni Adrian Sutil Sauberjét.


Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnok versenyzője elárulta, tartott attól, hogy bajuk esik azoknak a pályabíróknak, akik vasárnap beszaladtak kimenteni Adrian Sutil Sauberjét.

A német versenyző a futam 48. körében pördült meg a célegyenesben, és nem tudta folytatni a viadalt: autója megállt a pálya közepén, a versenyirányítás azonban úgy döntött, nem küldi be a biztonsági autót.

Emiatt tehát a pályabíróknak verseny közben kellett berohanniuk a pályára, hogy letolják az ottragadt versenyautót – miközben a többiek nagy tempóban száguldottak el mellettük.

Hamilton elárulta, nagyon aggódott a pályabírók testi épségéért, és Tom Pryce 1977-es dél-afrikai tragédiáját idézte fel, amikor a walesi elütötte Frikkie Jansen van Vuuren pályabírót – a balesetben mindketten életüket veszítették.

„Nagyon aggódtam a pályabírók miatt, rettentően” – mondta a Mercedes pilótája.

„Elég komoly sebességgel érkezünk meg abba a kanyarba, a pályabírók pedig nem messze álltak, miközben mi elszáguldottunk mellettük. Nekem már nagyon régen nem volt részem ilyen közeli élményben.”

A brit hozzátette, miközben látta, hogy Sutil autójánál tevékenykednek, akarva-akaratlanul a Tom Pryce balesetéről készült felvételek jutottak eszébe.

„Dolgoztam korábban egy bedfordi autósiskolában, egyiknek nap bementem, és folyamatosan ezt a videót mutogatták. Még évekkel korábban készült a felvétel, egy autó megállt a pályán, a pályabíró átszaladt, és elütötte őt egy másik, amelyik éppen érkezett. Ez volt az első dolog, ami eszembe jutott.”

„Nyilván nem mentünk olyan gyorsan, mint az egyenesekben, de aggódtam a pályabírókért. Szerencsére nem sérültek meg.”

Nem Hamilton volt az egyetlen, aki nem érti, miért nem küldték pályára a biztonsági autót.

Fernando Alonso például elismerte, bár a Safety Car bejövetele rontotta volna esélyeit, szükség lett volna a bevetésére.

„Reménykedtünk abban, hogy nem jön be, hiszen olyan helyzetben voltunk, hogyha pályára küldik a biztonsági autót, 17 kör lett volna még a versenyből – és elég nehéz lett volna 17 kört teljesíteni a szuperlágy gumikkal” – mondta a spanyol.

„De legyünk őszinték! Normál körülmények között az ember ilyenkor számít a biztonsági autóra. Olykor már azért beküldik, mert egy szárnydarab van a pályán – most ott állt egy egész autó, mégsem vetették be. Meglepő volt.”

„De valószínűleg azért nem küldték be, mert nem érezték kockázatosnak, és biztonságosan eltávolították az autót – legalábbis remélem, mert nem láttam.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései