Hamilton végül 102 ezredmásodperces előnnyel szerezte meg a pole-t úgy, hogy a Q3 utolsó etapjára a közepes keverékű abroncsokat szereltette autójára, akárcsak Bottas.
A címvédő viszont úgy döntött, nem egy, hanem rögtön három mért kört is fut, ez a stratégia pedig kifizetődő volt, sikerült ugyanis működésre bírni az abroncsokat az utolsó gyorskörre.
„Kifejezni sem tudom, mennyire nehéz volt ma! Igen, nagyszerű autónk van, de mindent ki kell sajtolni belőle, hogy előállj egy jó körrel” – mondta a címvédő.
„Valtteri nagyon gyors volt egész hétvégén, minden edzést az élen zárt. Szóval próbáltam egyre mélyebbre és mélyebbre ásni, hogy extra időt találjak.”
„A végén úgy döntöttem, hogy három kört futok, hogy esélyem legyen legyűrni az ő idejét. Azt hiszem, ő csak egy mért kört futott, szóval úgy voltam vele, ’ez lehetőséget kínálhat’, és bejött! Az az utolsó kör egyre jobb és jobb lett.”
„A csapat remekül kommunikál, és mindkettőnknek megadta a választás lehetőségét, hogy a lágy, vagy a közepes gumikon megyünk-e ki. Mindketten a közepest választottuk, ő egy kör mellett döntött, én viszont három mellett.”
Hamilton azt mondja, nagyon nehéz bánniuk az abroncsokkal ezen a hétvégén.
„A gumik nagyon kemények ezen a hétvégén, és nagyon nehéz működésre bírni őket. Ezért is akartam egy extra kört arra az esetre, ha nem jönne be a dolog.”
A Mercedes versenyzője dicsérte a portimaói pályát is, ahol most először versenyez az F1-es mezőny.
„Nagyon hardcore pálya ez. Vannak helyek, ahol azt sem látni, hová megy az ember, sokáig csak az eget látni. Tényleg az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya, melyen valaha vezettem.”