Bár a brit versenyző az időmérőn alulmaradt csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben, és a vasárnapi futam első etapjában is a finn mögött autózott, végül elsőként szelte át a célvonalat.
Hamilton az élre tudott kerülni, miután Antonio Giovinazzi balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, és a lehető legjobbkor tudta megejteni kerékcseréjét. A brit autójára ráadásul a kemény keverékű gumikat szerelték fel, később pedig nem kellett újra a bokszba hajtani, ellentétben csapattársával.
„A stratégiai értekezleten a versenyzők felhozták, hogy lehetséges volna-e egy eltolt stratégia annak, aki a második helyen halad” – magyarázta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Ha ugyanis ugyanolyan gumikat teszünk fel az autóikra, akkor feltehetően ugyanebben a sorrendben fejezik be a versenyt. Szóval volt egy javaslat, ami alapján eldöntöttük, hogy a második helyen haladó versenyző egy eltolt stratégiával megy majd, a verseny közepén pedig a kemény keveréket kapja.”
„Nem igazán voltunk biztosak abban, hogy egy kiállással teljesíteni lehet a távot, azt gondoltuk, inkább két kiállás lesz belőle – mert nem is nagyon voltak adataink a kemény keverékről.”
Wolff hozzátette, a biztonsági autó Hamilton kezére játszott.
„Mindketten briliáns versenyt futottak, mindketten megérdemelték volna a győzelmet, és ebben az esetben a biztonsági autó egyik versenyző felé billentette a mérleg nyelvét.”
Maga Hamilton viszont azt mondja, nem volt kimondva az, hogy a második helyen haladó versenyző ezt a stratégiát alkalmazza majd – erről ő maga döntött a verseny során.
„Nem egyeztünk meg erről, csak elhangzott, hogy megtehetjük. Szóval megvizsgáltam az opciókat, és én természetesen mindig meg akarom próbálni az eltolt taktikát” – mondta a címvédő.
„Amikor Bono [Peter Bonnington, a versenymérnöke] szólt a rádión, hogy ’milyen gumit akarsz?’, én azt mondta, ’a keményet’.”
„Hogy tudtuk-e, hogy meg lehet csinálni egy kiállással? Nem igazán. De amint megkaptam ezt a keveréket, láttam, hogy nagyon erős, és nem úgy tűnt, hogy hamar feladná. Szóval úgy döntöttem, kint maradok.”
Hamilton azt mondja, esze ágában sem volt a bokszba hajtani ezután, és úgy érzi, a biztonsági autó pályára küldése nem jelentett különbséget.
„Én egy kiállással mentem volna végig, Valtteri pedig kettővel, szóval a safety car nem jelentett különbséget. Amikor ő a 16. körben kiállt, az én tervem az eltolt taktika volt, amennyire csak lehet. Azt hiszem, 4 körrel mentem tovább, és még 1-2 benne volt.”
„Akkor még nem is zárkózott fel rám. Elkezdhetett volna, de nem tette, én pedig gyakorlatilag tartottam a különbséget. Szóval ő csak arra gondolt, hogy 7 tizeddel elém jöjjön vissza, aztán felmentünk 1 másodpercre, majd másfélre. És végig maradt is ez a másfél-két másodperc.”
„Ha még egy kört kint maradok, akkor talán meglett volna 2,5 másodperc, én viszont friss kemény gumikkal beálltam volna mögé, neki viszont még ki kellett állnia egyszer. Szóval így is lett volna 21 másodperces előnyöm.”
„Szóval a biztonsági autó nem jelentett különbséget. Ha mögötte lettem volna, természetesen megpróbáltam volna megelőzni, de nem igazán lett volna szükség rá.”