A pole pozícióból Charles Leclerc rajtolhatott Szocsiban: a monacói idei hatodik rajtelsőségét szerezte, mellőle Lewis Hamilton várhatta a piros lámpa kialvását, míg Sebastian Vettel a 3. rajtkockát szerezte meg az időmérő edzésen.
A RAJT
A rajtot jól kapta el Leclerc, Sebastian Vettel viszont parádésan lőtt ki, és nemcsak Hamiltont, hanem Leclercet is megelőzte a 2-es kanyar előtt. Hamiltont Carlos Sainz is keményen támadta, a címvédő azonban visszaverte a spanyol támadását.
A biztonsági autót rögtön a rajt után pályára kellett küldeni, Antonio Giovinazzi ugyanis szendvicsbe került Romain Grosjean és Daniel Ricciardo között. A három autó összeütközött, Grosjean pedig azonnal fel is adta a futamot, miközben Ricciardo és Giovinazzi a bokszba kényszerült.
A biztonsági autó a 3. kör végén hagyta el a pályát, Vettel megőrizte a vezetést csapattársával szemben, Hamilton pedig tartotta a 3. helyet Sainz előtt.
NŐ A FESZÜLTSÉG A FERRARINÁL
Leclerckel a 6. körben közölték, Vettel hamarosan elengedi őt. Vélhetően Leclerc azért nem védekezett a rajtnál, mert összejátszott Vettellel, hogy átvehessék a vezetést. Vettel azért visszaszólt a rádión, hogy „egyébként is megelőzte volna” csapattársát a rajtnál. A német végül nem is engedte el maga mellett a monacóit, akivel közölte a Ferrari, a verseny későbbi szakaszában ejtik meg a cserét.
Bottas közben megelőzte Sainzot, így feljött a 4. helyre, miközben a 9. helyről rajtoló Verstappen Sergio Perezt utasította maga mögé, és a 7. helyen folytathatta a versenyt. Räikkönent a versenybírók bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, mert a finn kiugrott a rajtnál.
Verstappen a 17. körben tovább folytatta a menetelést: megelőzve Sainzot is, és ezzel feljött az 5. pozícióba.
KEZDŐDNEK A KERÉKCSERÉK AZ ÉLEN
Az élmezőnyből Charles Leclerc érkezett először a bokszba: a monacói a 22. kör végén cserélt kereket, a második etapra a közepes keverékű abroncsokat szerelték autójára.
Vettel a 26. körben érkezett a bokszba az élről, a német pedig csapattársa, Leclerc mögé érkezett vissza a pályára. A vezetést a közepes keverékű gumikkal rajtoló Hamilton vette így át, aki 13 másodperces előnnyel rendelkezett Bottasszal szemben.
DRÁMA A FERRARINÁL
Vettel rögtön a bokszkiállás után arra panaszkodott, nincs elektromos visszatöltése, a négyszeres világbajnok pedig kénytelen volt leparkolni autóját a pálya szélén. A Ferrari számára különösen fájó volt Vettel kiesése, amiatt ugyanis virtuális biztonsági autós szisztéma lépett érvénybe, Hamilton és Bottas pedig rögtön érkezett is kerékcserére. A címvédő végül a gyors kiállás után az élre, Leclerc elé jött vissza a pályára. Közben George Russell a gumifalnak csapta versenyautóját, emiatt a biztonsági autót is pályára küldték.
A Ferrari még a Safety Car bentléte alatt újra a bokszba hívta Leclercet, kinek autójára visszatették a lágy gumikat, hogy harcba szállhasson a Mercedesekkel a verseny második felében.
A biztonsági autó a 32. kör végén hagyta el a pályát, Hamilton tartotta az első helyet Bottas és Leclerc előtt. A 36. körben támadta Bottast a célegyenesben, de megelőzni nem tudta a finnt.
Alexander Albon a 48. körben megelőzte Carlos Sainzot. A thai versenyző a bokszból rajtolt, ezzel a manőverrel pedig az 5. helyre jött fel!
Leclerc hiába próbálkozott, a verseny hajrájában nem tudta támadni Valtteri Bottast a 2. helyért, így a pole-ból induló monacóinak végül meg kellett elégednie a 3. pozícióval.
Lewis Hamilton pedig magabiztos előnyt autózott ki magának a leintésig, és végül megnyerte az Orosz Nagydíjat csapattársa előtt. A brit versenyző ezzel tovább növelte előnyét a világbajnoki összetettben.
Az Orosz Nagydíj végeredménye: