Friss hírek

Hamilton nyert, Alonso kiesett a káoszfutamon Japánban

A McLaren brit versenyzője fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte a győzelmet a Japán Nagydíjon, ahol borzalmas időjárási körülmények uralkodtak. Alonso hatalmasat bukott és kiesett, így Hamilton már csak elveszítheti az idei bajnoki címet.

A McLaren brit versenyzője fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte a győzelmet a Japán Nagydíjon, ahol borzalmas időjárási körülmények uralkodtak. Alonso hatalmasat bukott és kiesett, így Hamilton már csak elveszítheti az idei bajnoki címet.

Ahogy arra számítani is lehetett, borzalmas körülmények fogadták a csapatokat a Fuji Speedway-en. A vízben úszó pályán a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny, ami a tizenkilencedik körig kint is maradt.

A Ferrari kivételével a teljes mezőny extrém esős gumikkal vágott neki a 67 körös Japán Nagydíjnak. Ennek meg is lett az eredménye, ugyanis Massa már a második körben megpördült, és ugyan visszavette harmadik pozícióját Heidfeldtől, a kör végén kihajtott a boxba, és lecserélte intermediate abroncsait esőgumikra. A brazil versenyző később egy keresztülhajtásos büntetést kapott előzési manőveréért, ugyanis azt a biztonsági autó mögött kivitelezte.

Hirdetés
 

Egy körrel később csapattársa, Kimi Raikkönen is kilátogatott szerelői közé, és ő is megkapta az esőgumikat. A Ferrari, mindkét versenyző autóját megtankolta, éppen ezért is volt furcsa, hogy az élmenők közül ők álltak ki elsőként üzemanyagért a 14., illetve a 15. körben.

A Ferrari versenyzői Liuzzi előtt a 20. és a 21. helyen köröztek, miközben még mindig pályán volt a biztonsági autó, amely végül a tizenkilencedik körben elengedte a mezőnyt.

Hamilton megtartotta vezető pozícióját, míg a harmadik helyen autózó Heidfeld egy kisebb ütközés következtében visszacsúszott a 10. helyre, mellyel az újonc Vettel megörökölte a harmadik pozíciót. A BMW német pilótája Buttonnal ütközött, akinek Hondájáról leszakadt ugyan az első légterelő, ám mit sem törődve azzal, tovább folytatta a száguldást az ötödik helyen.

Az új rajtnál Wurz megcsúszott az első kanyarban, és nekicsapódott Massa Ferrarijának. A Williams osztrák pilótája kiesett, míg Massa tovább tudta folytatni a száguldást, jóllehet egy ellenőrzésre behajtott a boxba. Button a 23. körben kiállt tankolni, és megkapta az új orrkúpot.

A McLaren versenyzői közül elsőként Fernando Alonso hajtott ki a boxba, ahol annyi üzemanyagot kapott, hogy az elég legyen a futam végéig. Egy körrel később (28. kör) csapattársa, Lewis Hamilton is beállt a szerelői közé, először és egyben utoljára. A brit újonc megtartotta vezető pozícióját és kényelmesen visszatért Alonso elé, aki eközben egy alkalommal elhagyta a pályát.

Ezzel a Toro Rosso német újonca, Sebastian Vettel átvette a vezetést, akit 3.4 másodperccel lemaradva Mark Webber követett a második helyen, ám még egyikük sem teljesítette kiállását. A Red Bull ausztrál pilótája mögött 16 másodperccel lemaradva Hamilton autózott, míg Alonso visszacsúszott a nyolcadik helyre. A McLaren duója között a harmincadik körben majd’ 10 másodperc volt a különbség.

Raikkönen időközben felzárkózott a 10. helyre, míg Massa hibát hibára halmozva csak a 17. pozícióban tanyázott. A Ferrari nagyon eltolta taktikáját, mikor úgy döntött, intermediate gumikkal küldi pályára versenyzőit.

Vettel a 33. körben kiállt az élről tankolni, és miután csurig töltötték autóját, Alonso és Heidfeld mögé, a tizedik helyre ért vissza. A BMW Sauber német versenyzője egy körrel később a célegyenes végén könnyedén elment Alonso mellett, miközben Kubica a pálya középső részét nekicsúszott Hamiltonnak, és kilökte. A brit újonc és kollégája azonban probléma nélkül vissza tudott térni a pályára. Kubica később egy keresztülhajtásos büntetést kapott akciójáért.

Közben a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso is nagy gondban volt, Vettel a célegyenesben bement mellé, és kilökte. A spanyol pilóta megpördült, de tovább tudta folytatni a körözést.

Az élen a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber tanyázott, aki a 37. körben állt ki tankolni, és Hamilton mögé, az ötödik helyre tért vissza. Ezzel a Renault duója átvette a vezetést, míg David Coulthard felugrott a harmadik helyre, ám miután teljesítették kiállásukat, Hamilton visszavette első pozícióját.

Bár Raikkönen már az ötödik helyen autózott, 27 körrel a futam vége előtt ismét kiállt a boxba üzemanyagért, így visszacsúszott Heidfeld mögé a 12. pozícióba.

A 42. körben Fernando Alonso elvesztette autója felett az uralmát az ötös kanyarban, kitört autója hátulja, és nekivágódva a gumifalnak, majd menetiránnyal szemben megállt a pályán. A spanyol versenyző saját lábán hagyta el a helyszínt, a szervezők azonnal beküldték a biztonsági autót.

Az élen a következő volt a sorrend: Hamilton, Webber, Vettel, Kovalainen, Liuzzi, Massa, Coulthard, és Fisichella. Raikkönen a 11. helyen tanyázott. A biztonsági autó pályára küldésével Sutil járt a legjobban, ugyanis a Spyker német versenyzője ekkor állt ki először és egyben utoljára a boxba, ezzel a legminimálisabb időt veszítve a többiekkel szemben.

Bár a Red Bull álomversenyt teljesíthetett volna, Vettel nagyot hibázott Webber mögött. Az újonc megcsúszott a biztonsági autó mögött, és egyenesen telibe találta az előtte – a második helyen – haladó Webbert. Mindketten kiestek.

Ezzel változott a sorrend az élen: Hamilton mögött a Renault finn versenyzője, Heikki Kovalainen autózott, akit a ferraris Massa követett a harmadik helyen. A pontszerzők sorát David Coulthard, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld, Kimi Raikkönen, és Rubens Barrichello zárta.

Húsz körrel a futam vége előtt a biztonsági autó ismét elengedte a mezőnyt. Az élen nem változott a sorrend. Raikkönen azonban elment Heidfeld és Fisichella mellett, így felugrott az ötödik helyre. Az élen autózó Hamilton egy kör alatt két és fél másodpercet adott a többieknek, és folyamatosan növelte előnyét, száguldva ezzel első világbajnoki címe felé.

Tizenegy körrel a futam vége előtt Raikkönen áthámozta magát Coulthardon és feljött csapattársa mögé a negyedik helyre, akit egy körrel később csapata kihívott a boxba. A brazil versenyző ezzel visszacsúszott a tizedik pozícióba, miközben Raikkönen megkezdhette a második helyen tanyázó Kovalainen támadását. Ekkor azonban Hamilton már több mint 10 másodperces előnyre tett szert.

Raikkönen ugyan nagyon keményen hajtott, egyszerűen képtelen volt fogást találni honfitársán, aki Hamilton mögött megszerezte a második helyet. A McLaren brit újonca hibátlan teljesítményt nyújtva idei negyedik futamgyőzelmét aratta, és miután kiesett csapattársa, 12 pontra növelte előnyét a bajnokságban két futammal a szezon vége előtt – aminek elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy a Forma-1 történetének első újonc bajnokává avassák.

Annak ellenére, hogy a Ferrari nagyon elszúrta taktikáját, Kimi Raikkönen a harmadik helyen végzett a Red Bull Racing brit versenyzője, David Coulthard előtt. Az ötödik helyen Giancarlo Fisichella futott be, akit a végsőkig harcoló Felipe Massa követett. A Ferrari brazilja több kanyaron keresztül is vérre menő csatát vívott Kubcával, aki ugyan a célegyenesre ráfordítóban kiszorította ellenfelét a pályáról, végül csatát vesztett a brazillal szemben. A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi is szerzett egy pontot, miután Heidfeld az utolsó körben egy technikai probléma miatt kiállni kényszerült a hetedik helyről.

A Spyker német versenyzője, Adrian Sutil ismét parádézott, és a kilencedik helyen landolt, miközben Button az utolsó körben egy technikai probléma miatt kiesett.

Japán Nagydíj - verseny


Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  2h00:34.759
 2.  Kovalainen    Renault              (B)  +     8.377
 3.  Raikkonen     Ferrari              (B)  +     9.478
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  +    20.297
 5.  Fisichella    Renault              (B)  +    38.864
 6.  Massa         Ferrari              (B)  +    49.042
 7.  Kubica        BMW Sauber           (B)  +    49.285
 8.  Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +    55.622
 9.  Sutil         Spyker-Ferrari       (B)  +  1:00.129
10.  Barrichello   Honda                (B)  +  1:28.342
11.  Button        Honda                (B)  +     1 kör
12.  Yamamoto      Spyker-Ferrari       (B)  +     1 kör
13.  Trulli        Toyota               (B)  +     1 kör
14.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +     2 kör
15.  Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: L. Hamilton, 1:28.193, 27.kör

Kiesők:
Pilóta        Csapat                     Kör
R.Schumacher  Toyota               (B)    56
Davidson      Super Aguri-Honda    (B)    55
Rosberg       Williams-Toyota      (B)    50
Vettel        Spyker-Ferrari       (B)    47
Webber        Red Bull-Renault     (B)    47
Alonso        McLaren-Mercedes     (B)    42
Wurz          Williams-Toyota      (B)    20

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!