Friss hírek

Hamilton nyerte az első szabadedzést Kínában

Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.

Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.

Miközben ellenfelei folyamatosan azt hangoztatták, hogy már megkezdték dupla diffúzoruk fejlesztését arra az esetre, ha a Fellebbviteli Bíróság netán szabályosnak minősítené a vitatott elemet, a McLaren szépen csendben dolgozott, és már a hétvégi futamra előrukkolt az új elrendezés egy korai verziójával, ami úgy tűnik, komoly lendületet adott az amúgy borzalmasan gyengén kezdő csapatnak.

Hamilton eddig nem sok vizet zavart az edzéseken, ám most rákapcsolt, és megelőzve a Brawn GP duóját, az élre repítette a módosított aerodinamikai csomaggal szerelt MP4/24-es modellt.

Csapattársa, Heikki Kovalainen is kiválóan szerepelt, a finn mindössze három tizeddel lemaradva tőle, a negyedik pozícióban végzett, miközben a Ferrari még az első tízbe se fért be.

Az első fél órában a mezőny egyetlen újonca, Sebastien Buemi körözött a Toro Rossóval, ám az első figyelemreméltó időt a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli futotta meg, aki 1:39.959-es idejével azonnal átvette a vezetést.

Trulli azonban nem állt meg, és következő körén újabb fél másodpercet javított idején, de egy elektronikai meghibásodás után hirtelen elsötétült autójának műszerfala, így vissza kellett térnie a boxba.

Eközben Hamilton átvette a vezetést 1:38.603-as idejével, és egészen addig az élen maradt, míg a Brawn duója ki nem hajtott a pályára. A McLaren világbajnoka azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és egy órával a kezdés után megfutott 1:37.334-es idejével befoghatatlannak bizonyult.

Mark Webber az ötödik helyre repítette Red Bullját, akit az elektronikus probléma után visszatért Trulli követett a hatodik helyen, az idei év edzésmenője, Nico Rosberg előtt, aki csak a hetedik helyig jutott a Williamsszel.

Timo Glock több alkalommal is kicsúszott a pályáról, ám még így is a nyolcadik helyre kormányozta Toyotáját, akit az első tízben Fernando Alonso (Renault), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso) követett.

A Ferrari nem lehetett elégedett. Kimi Raikkönen csak a tizenegyedik helyen végzett, míg csapattársa, Felipe Massa – aki a túlzott szemcsésedésre panaszkodott – a tizennegyedik lett. Mindketten kicsúsztak a pályáról a 14-es kanyarban, sőt a brazil pilóta később még meg is pörült ezen a részen, és láthatóan szenvedett a tapadás hiánya miatt.

Kínai Nagydíj, első szabadedzés:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     1:37.334 +         22
 2.  Button        Brawn GP-Mercedes    1:37.450 + 0.116   18
 3.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    1:37.566 + 0.232   19
 4.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     1:37.672 + 0.338   23
 5.  Webber        Red Bull-Renault     1:37.752 + 0.418   20
 6.  Trulli        Toyota               1:37.764 + 0.430   19
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      1:37.860 + 0.526   24
 8.  Glock         Toyota               1:37.894 + 0.560   21
 9.  Alonso        Renault              1:38.089 + 0.755   19
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   1:38.195 + 0.861   24
11.  Raikkonen     Ferrari              1:38.223 + 0.889   23
12.  Vettel        Red Bull-Renault     1:38.274 + 0.940   20
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   1:38.307 + 0.973   26
14.  Sutil         Force India-Mercedes 1:38.319 + 0.985   18
15.  Massa         Ferrari              1:38.418 + 1.084   20
16.  Heidfeld      BMW Sauber           1:38.456 + 1.122   21
17.  Fisichella    Force India-Mercedes 1:38.460 + 1.126   19
18.  Kubica        BMW Sauber           1:38.463 + 1.129   18
19.  Nakajima      Williams-Toyota      1:38.730 + 1.396   25
20.  Piquet        Renault              1:38.825 + 1.491   20

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!