Hamilton: Óriási a nyomás a Mercedesen és Wolffon - F1VILÁG.HU

Hamilton: Óriási a nyomás a Mercedesen és Wolffon

Óriási nyomás nehezedik a Mercedes Forma-1-es csapatára, és személy szerint Toto Wolffra is, 2024-ben ugyanis versenyképes autóval kell előrukkolniuk — mondja Lewis Hamilton, aki bizakodóan tekint a jövőbe.

A Mercedes a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta nem tud harcolni a világbajnoki címért, Lewis Hamilton pedig a tavalyi év után idén sem tudott versenyt nyerni a Forma-1-ben. A Mercedesnél persze minden követ megmozgatnak a fejlődés érdekében, autójuk pedig gyakorlatilag minden alkatrészében megújul majd 2024-re. Hamilton azt mondja, a Mercedes teljes csapatára, így Toto Wolffra is óriási nyomás nehezedik a következő évad előtt.

„Óriási, ez egészen biztos! Nemcsak Totóra, de globális szinten mindannyiunkra. A gyárban mindenkin óriási nyomás van. Totónak pedig főnökként el kell kezdeni jobban támaszkodnia az emberekre, ahelyett, hogy hátralépne tőlük. Hogy ezt miképp csinálja az ember, az nem egyszerű, mert az emberek egy ponton összeomlanak. Hogyan is csinálja az ember konstruktívan, úgy, hogy inspirálja őket a folytatásra?”

„Ami engem illet, szeretném azt hinni, hogy néhány eredménnyel és teljesítménnyel képes voltam inspirálni a srácokat, akik most úgy vannak vele, hogy ‘ó, majdnem ott vagyunk már’, és ez remélhetőleg végigment a teljes rendszeren.”

Hamilton ugyanakkor elismeri, az elmúlt két szezonban a Mercedes egész egyszerűen nem találta meg az irányt autójával.

„Nem feltétlenül volt meg a Sarkcsillagunk az év elején, ami alapján pontosan tudtuk volna, hogy merre kell tovább dolgoznunk. Mondhatni cikkcakkban próbáltunk eljutni oda, ahová kell. Időnként pedig történt valami pozitívum, ami után úgy voltunk vele, hogy ‘oké, ez lesz az’. És aztán változott a dolog, a kapufa mindig odébb került, ami tipikus.”

„Most viszont hiszem, hogy megvan a Sarkcsillagunk, ami szerintem két évig nem volt meg. De eljutni a célig továbbra sem egyszerű. Voltak bizonyos dolgok, döntések, ami miatt elakadtunk az út végén, és ilyenkor semmit sem tehetünk, hiszen itt van a költségplafon, és egyéb dolgok.”

„Ha megnézzük a Red Bullt, lenyűgöző munkát végeztek, de tavaly, Bahreinben gondjuk volt a pattogással, és megoldották még azon a héten. Olyan ez, mint amikor egy falat akar felhúzni az ember: egyik téglára építed a másikat. Tégla, tégla, tégla — fejlesztés, fejlesztés, fejlesztés. Talán hozzáadtak valamit az autóhoz, ami nem növelte a teljesítményt, mégis építkezni tudtak. Nekünk le kellett döntenünk a falat. Rengeteg aerodinamika volt a tavalyi autón, de gyakorlatilag egy tonnányi leszorítóerőt le kellett szednünk, és aztán lassacskán visszarakni. De valahányszor megpróbáltuk, rosszabb lett a helyzet. Sok-sok ideig képtelenek voltunk javulni.”

„Szóval el lehet képzelni azt, hogy a Red Bull fejlődik. Mi pedig egyenes vonalban haladtunk tovább. És aztán szépen lassan elkezd emelkedni, miközben ők folytatják. Ami a lemaradást illeti… Teljesen más pályán mozgunk. De azt gondolom, most már sokkal jobban értjük az autót. Nagyszerű eszközöket fejlesztettünk ki a háttérben. Szóval természetesen bizakodó vagyok. De nem fogom visszafojtani a lélegzetemet.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

forma-1 rajt 2024

MEGJELENT!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!