Friss hírek

Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Lewis Hamilton győzelmével zárult a hatalmas botránnyal kezdődő Magyar GP. A második helyen Raikkönen végzett, a BMW-s Heidfeld előtt, míg Alonso a negyedik lett. A bajnokság éllovasa tovább növelte előnyét, de a McLaren pont nélkül maradt.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a hatalmas botránnyal kezdődő Magyar GP. A második helyen Raikkönen végzett, a BMW-s Heidfeld előtt, míg Alonso a negyedik lett. A bajnokság éllovasa tovább növelte előnyét, de a McLaren pont nélkül maradt.

A pole pozícióból rajtoló Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, ám ahogy arra számítani is lehetett, Nick Heidfeld a pálya piszkos oldalán beragadt, így Kimi Raikkönen simán elment mellette a célegyenesben. Alonso pozíciót vesztett Kubicával szemben, majd az első kör végén a célegyenesre ráfordítóban megcsúszott, így Webber is elment mellette. A McLaren spanyol versenyzője azonban egy körrel később visszavette hetedik helyét.

Az élen autózó Lewis Hamilton a második körben már több mint két másodpercre növelte előnyét a második helyen autózó Raikkönennel szemben, akit további két másodperccel lemaradva Nick Heidfeld követett a harmadik pozícióban. Alonso elkezdett sietni, és a harmadik körben a célegyenes végén megelőzte Kubicát, így feljött a hatodik helyre.

Massa közben visszacsúszott a 16. pozícióba, a Ferrari brazilja nehéz autóval kezdte meg a futamot, ráadásul az első körben hibázott, így a Super Aguri versenyzője, Takuma Sato el tudott menni mellette.

Az első kieső az újoncnak számító Sakon Yamamoto volt. A japán versenyző az ötödik körben megpördült a tizenegyes kanyarban, és a gumifalba csapódott. Közben Kimi Raikkönen magára talált, és folyamatosan jobb időket futott Hamiltonnál. A Ferrari finn versenyzője megkezdte a felzárkózást.

Tíz kör elteltét követően Lewis Hamilton három másodperccel vezetett Kimi Raikkönen előtt, akit majd’ 8 másodperccel lemaradva Nick Heidfeld követett a harmadik pozícióban. A BMW Sauber német versenyzőjét további hat másodperccel lemaradva Nico Rosbert követte, Ralf Schumacher és Fernando Alonso előtt, aki körönként egy másodperccel volt lassabb csapattársánál. A pontszerzők sorát az első tíz kör után Robert Kubica és Mark Webber zárta.

Alonso közben csúnyán beragadt Ralf Schumacher mögé, a spanyol egyszerűen nem talált fogást a német versenyzőn, így az élen autózó Hamilton előnye egy boxkiállásnyira nőtt csapattársával szemben. A mezőny hátsó régiójában autózó Felipe Massa sem tudott megbírkózni Satóval. A Ferrari brazilja nagy igyekezetében többször is hibázott, miközben egyre inkább fogytak a keményebb keverékű abroncsai.

Nick Heidfeld, Nico Rosberg és Fernando Alonso nyitotta a boxkiállások első körét. A három versenyző egyszerre hajtott ki a boxba a 17. körben. A McLarennél vélhetően taktikai döntés született, Alonsót kihozták Ralf Schumacher mögül, majd harminc körre elegendő üzemanyagot kapott és a 12. helyen folytatta tovább a körözést. Ralf Schumacher egy körrel később vételezett üzemanyagot, és visszatért Alonso elé.

Hamilton és Raikkönen egyszerre hajtott ki a boxba a 19. körben. A Ferrari versenyzője egy másodperccel kevesebb ideig állt szerelői társaságában, így a finn pilóta közelebb került riválisához, a köztük lévő különbség két másodpercre apadt.

A kiállások első körét követően Hamilton másfél másodperccel vezetett a második helyen autózó Raikkönen előtt, akit további 13 másodperccel lemaradva Heidfeld követett a harmadik pozícióban. A Renault finn versenyzője, Heikki Kovalainen felugrott a negyedik pozícióba, ám ő ekkor még nem volt kint a boxban. Az ötödik pozícióban a Williams német versenyzője, Nico Rosberg tanyázott, akit Robert Kubica, Ralf Schumacher, és Fernando Alonso követett. A McLaren spanyol versenyzője 26 kör után már több mint fél perccel volt lemaradva Hamiltontól.

Kovalainen a 27. körben végül elszánta magát a kiállásra, a Renault versenyzője meglepetésre ismét szuper lágy keverékeket kapott, és Davidson mögé, a tizenegyedik helyre tért vissza. Közben Raikkönen teljesen megérkezett Hamilton mögé, ám a McLaren spanyolja ismét rákapcsolt és nyolc tizedes előnyét két kör alatt megduplázta.

A verseny felénél járva egyedül Felipe Massa nem volt még kint a boxban. A Ferrari brazil versenyzője David Coulthard mögött a tizenegyedik helyen autózott, és az előtte állóknál jóval gyorsabb köröket futott. Ahogy arra számítani is lehetett, a 35. körben Massa kiállt tankolni. A brazil pilóta megkapta a lágy gumikat, de nem kapott annyi üzemanyagot, hogy azzal befejezhesse a futamot. Massa egyébként éppen az élen csatázó duó, Hamilton és Raikkönen elé tért vissza. A brazil könnyedén meglépett riválisaitól, ám pár körrel később belassult, és elengedte a csatában álló párost.

A tavalyi győztes, Jenson Button a 37. körben kiesett, miután a Honda megadta magát alatta. Nick Heidfeld megkezdte a kiállások második körét. A BMW Sauber német versenyzője a 41. körben állt ki tankolni, majd Ralf Schumacher és Fernando Alonso elé tért vissza. A McLaren versenyzője vérszemet kapott, de hiába támadott, nem talált fogást Schumacheren.

Közben Davidson összeakadt Fisichellával, és a kettes kanyarban keresztbe állt. A brit versenyző autóját nagy nehezen el tudták távolítani a pályáról, így a mezőny megúszta a biztonsági autót.

Az élről Kimi Raikkönen hajtott ki elsőként a boxba, hogy teljesítse utolsó kiállását. A finn versenyző a 46. körben megkapta a szuper lágy keverékeket, és elegendő üzemanyagot kapott ahhoz, hogy befejezze a futamot. A McLaren brit versenyzője eközben folyamatosan gyorsköröket futott, és miután három körrel később kiállt tankolni, 5 másodpercre növelte előnyét a második helyen autózó Raikkönennel szemben.

A 49. körben Ralf Schumacher kiállt Alonso elől, így a spanyol bajnok lehetőséget kapott arra, hogy megelőzze a Toyota német versenyzőjét, amit egy körrel később, kiállását követően véghez is vitt. Nem sokkal később Massa is kiállt tankolni, ám a brazil csak a tizennegyedik helyen folytathatta tovább a körözést.

A kiállások utolsó körét követően Lewis Hamilton szuper lágy abroncsai elkezdtek szemcsésedni, így Raikkönen két másodpercre csökkentette hátrányát a McLaren versenyzőjével szemben, melyet a következő körében egy másodperc alá szorított. Közben a BMW Sauber duója és Nico Rosberg harmadszor is kiállt tankolni, így Alonso felugrott a negyedik helyre Heidfeld mögé, és elkezdte támadni a német versenyzőt.

Az utolsó tíz körben még nem dőlt el az első, illetve a harmadik hely sorsa. Kimi Raikkönen folyamatosan támadta Hamiltont, míg Alonso is ott loholt Heidfeld nyakán. A sorrend azonban nem változott, Hamilton hét pontra növelte előnyét Alonsóval szemben a világbajnokságban, ám a McLaren a büntetés miatt egyetlen pontot sem kapott.

Magyar Nagydíj - verseny


Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1h35:52.991
 2.  Raikkonen     Ferrari              (B)  +     0.715
 3.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +    43.129
 4.  Alonso        McLaren-Mercedes     (B)  +    44.858
 5.  Kubica        BMW Sauber           (B)  +    47.616
 6.  R.Schumacher  Toyota               (B)  +    50.669
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  +    59.139
 8.  Kovalainen    Renault              (B)  +  1:08.104
 9.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  +  1:16.331
10.  Trulli        Toyota               (B)  +     1 kör
11.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  +     1 kör
12.  Fisichella    Renault              (B)  +     1 kör
13.  Massa         Ferrari              (B)  +     1 kör
14.  Wurz          Williams-Toyota      (B)  +     1 kör
15.  Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
16.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 lap
17.  Sutil         Spyker-Ferrari       (B)  +     2 kör
18.  Barrichello   Honda                (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:20.047, 70.kör

Kiesők:
Pilóta        Csapat                     Kör
Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)    43
Davidson      Super Aguri-Honda    (B)    42
Button        Honda                (B)    36
Yamamoto      Spyker-Ferrari       (B)    7

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!