A brit pilóta már az Amerikai Nagydíjon bebiztosította hatodik bajnoki címét, így az interlagosi versenynek már nem volt tétje az ő szempontjából.
Hamilton a győzelemért harcolhatott Brazíliában, végül azonban csak a 3. helyen intette le a kockás zászló, ráadásul az Alexa Albonnal történt ütközése miatt büntetést kapott, így csak a 7. helyen zárta a hétvégét.
A Mercedes versenyzője már a leintést követően elismerte, az ő hibájából ütköztek Albonnal, a minap egy interjúban pedig arról beszélt, nagyon fontos tapasztalat volt számára a brazíliai verseny, hiszen másképp versenyzett, tudván, hogy már zsebében a bajnoki cím.
„Ha megnézzük a legutóbbi versenyt, feltűrt ingujjal, keményen harcoltam” – mondta a brit versenyző.
„Ha ez egy bajnoki verseny lett volna, egyszerűen befutok a 2. helyen. Egy nagyon-nagyon nyugis 2. helyen, bezsebelve a pontokat.”
„Szóval nyilván meg kell lennie az egyensúlynak, tudnod kell, mikor kell nyomni. És idén ez volt az első ilyen verseny, amelyen így nyomhattam – átlépni egy bizonyos határt, és megnézni, hogy is megy.”
„És még mindig fizetem az árát annak a kis ütközésnek, de ha nem lennének ezek a dolgok, ha nem lennének ezek a hibák… Alapvetően az ember szeretne hibázni, hiszen ezekből lehet tanulni.”
Hamilton hozzátette, nagyon keményen dolgozik azon, hogy minden tekintetben fejlődjön, és a lehető legjobb F1-es versenyzővé váljon.
„Vannak versenyzők, akik érettek, és nagyon gyorsak az edzéseken, viszont a futamokon nem különösebben voltak jók. Látni olyan pilótákat is, akik sok versenyen balesetet szenvednek, sokat hibáznak, viszont alapvetően jó tempójuk van egy körön, ha minden összejön nekik.”
„És vannak versenyzők, akik jók a féktávokon, míg mások a gumispórolásban jobbak. Természetesen az ember mindenben szeretne jó lenni. Én mindig azon dolgozom, hogy minden területen a lehető legjobb legyen – a legjobb versenyző.”
„F1-es versenyzőként nagyon sok minden függ a kommunikációs rutintól. Lehetek én az első, akik megbirkózik a gumikkal az adott idényben? Lehetek én az, aki irányítja ezt az autót, és segítheti a csapatot abban, hogy a megfelelő irányba tervezzék? Belefolyok ezekbe a háttérfolyamatokba.”
„Ha csak a vezetésről van szó, mindig a tökéletességet keresem, mindig próbálok javulni. És az évek során megtanultam különféle vezetési stílusokat. Minden kanyar más, és meg kell ragadni ezeket a különféle technikákat. Nem csak egyetlen technikát kell alkalmazni a kör során.”
„A gyakorlás tesz igazán tökéletessé. És a túlerőltetés, vagy az, ha az ember kevésbé próbálkozik, szintén része a folyamatnak.”