A McLaren Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton végzett az élen a szombat délutáni időmérő edzésen, így ő vághat majd neki az élről a holnapi Német Nagydíjnak. A második Felipe Massa lett, akit Kovalainen követett a harmadik helyen. Raikkönen csak a hatodik.
A McLaren Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton végzett az élen a szombat délutáni időmérő edzésen, így ő vághat majd neki az élről a holnapi Német Nagydíjnak. A második Felipe Massa lett, akit Kovalainen követett a harmadik helyen. Raikkönen csak a hatodik.
Első etap
Az első két perc eseménytelen volt, mindenki a boxban várakozott, mikor elsőként a Williams német versenyzője, Nico Rosberg hajtott ki a pályára, és kezdte meg mért körét.
Öt perccel a tréning kezdete után a nagyok is kimerészkedtek a pályára. Először Raikkönen vette át a vezetést, aki mögé csapattársa, Felipe Massa zárkózott fel a második helyre, míg a harmadik pozíciót a Red Bull Racing ausztrálja, Mark Webber foglalta el, mikor a McLaren duója is megkezdte gyorskörét.
Kovalainen remek időt ment és az időközben élre álló Massa mögé, a második helyre érkezett meg. Hamilton ugyan hatalmasat hibázott a középső szektorban, az utolsó szakaszt olyan parádésan teljesítette, hogy fél tizeddel ugyan, de átvette a vezetést a Ferrari braziljától.
Ahogy azt már megszokhattuk, a BMW versenyzői csak az etap második felében hajtottak ki a pályára. Kubica első mért körén Raikkönen mögé, az ötödik helyre ért fel, míg csapattársa, Nick Heidfeld Alonsót követte a nyolcadik pozícióban.
Annak ellenére, hogy a Ferrari duója nem volt veszélyben, Massa és Raikkönen is kihajtott még egy-egy gyorskörre. A brazil pilóta fantasztikus első szaktort ment, és 1:14.921-es idejével toronymagasan állt az élre. Raikkönen is javított, és bár a második szaktor az övé volt, majd’ három tizedet kapott csapattársától, így be kellett érnie a második hellyel.
A McLaren versenyzői kivételével, mindenki kint volt a pályán az utolsó percekben. Vettel behozta a Toro Rossót az ötödik helyre a Toyota duója, Trulli és Glock elé. Heidfeld visszacsúszott a nyolcadik helyre, míg Kubica csak a tizennegyedik lett.
A két Renault a leintés utáni pillanatokban is még a kieső zónában volt, ám Alonso javított, és tizenegyedik helyével bebiztosította magának a továbbjutást, nem úgy, mint csapattársa, Nelsinho Piquet, aki csak a tizenhetedik lett.
At elmúlt futamon a harmadik pozícióban végző Rubens Barrichello is kiesett, így a Honda csak Jenson Buttonnal képviseltette magát a második negyedórás edzésen.
Az első etap után a következő versenyzők búcsúztak: Kazuki Nakajima (Williams), Nelsinho Piquet (Renault), Rubens Barrichello (Honda), Adrian Sutil (Force India), és Giancarlo Fisichella (Force India).
Második etap
Bár lógott az eső lába, az első öt percben semmi nem történt a második etapban.
Érdekes módon a Ferrari versenyzői teljesítették elsőként mért köreiket. Az olaszok duója lágy keverékű abroncsokon futott, ami az időeredményeken is megmutatkozott. Raikkönen 1:14.747-es idejével felugrott az élre, akit először Massa, majd az 1:14.603-as időt futó Lewis Hamilton váltott az élen. Kovalainen a negyedik helyen landolt első mért körét követően.
A BMW versenyzői teljesítették utoljára első gyorskörüket. Kubica a hetedik, míg csapattársa, Nick Heidfeld csak a tizedik lett, így egyikük sem volt biztonságban.
A Ferrari és a McLaren versenyzői közül egyedül Kovalainen hajtott ki az utolsó percekre, és második mért körén felugrott Raikkönen elé a harmadik helyre. Miközben Bourdais hibázott, csapattársa, Sebastian Vettel kiváló időt futott és kilencedik helyével bebiztosította magának a továbbjutást.
Az utolsó pillanatokban Alonso 1:15 alá szorítva köridejét, megelőzte Raikkönent és megszerezte a negyedik helyet, míg a Ferrari finn versenyzője mögé, Robert Kubica érkezett meg a BMW-vel, akit Trulli, Coulthard, Vettel, és Webber követett a továbbjutó helyeken.
A hazai közönsége előtt versenyző Nick Heidfeld utolsó gyorskörén hibázott, így már nem tudott javítani. A BMW német pilótája kiesett a második etap végén, és csak a tizenkettedik helyről várhatja a holnapi futam rajtját.
A második etap után a következő versenyzők búcsúztak: Timo Glock (Toyota), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Nico Rosberg (Williams), Jenson Button (Honda), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso).
Harmadik etap
Ahogy azt már megszokhattuk, az utolsó etap első öt perce eseménytelen volt, a versenyzők a boxban várakoztak, hogy megkezdhessék a száguldást.
Az első mért köröket követően Massa állt az élen, akit három tizeddel lemaradva Fernando Alonso követett a második helyen. Heikki Kovalainen hatalmasat hibázott a stadion részénél, eldobta autóját, de szerencsére tovább tudta folytatni a száguldást. A nagy porfelhő azonban megzavarta a mögötte haladó Hamiltont, aki így csak a harmadik helyen landolt Kubica és a több apró hibát vétő Raikkönen előtt.
A döntés azonban ismét az utolsó percre maradt. Elsőként Raikkönen kezdte meg utolsó mért körét. A Ferrari világbajnoka ugyan javított, ám még így is 66 ezreddel lassabb volt csapattársánál, nem is beszélve arról, hogy a mögötte érkező Massa további négy tizedet javított addigi legjobbján.
Ez azonban nem bizonyult elégnek ahhoz, hogy megtartsa vezető pozícióját, mert Hamilton fantasztikus kört összerakva, 1:15.666-os idejével elhappolta előle a pole-t.
Raikkönen láthatóan nem érezte a német pályát, folyamatosan küszködött gyorskörén, ami az eredményekben is megmutatkozott, hiszen először Alonso, majd Trulli is megelőzte, így csak a harmadik sorból, a hatodik helyről vághat neki a holnapi megmérettetésnek.
A Ferrari finnje mögött Robert Kubica végzett, míg az első tíz sorát Webber, Vettel, és Coulthard zárta a mai időmérő edzésen.
Német Nagydíj, időmérő edzés:
1. Hamilton McLaren 1:15.218 1:14.603 1:15.666 2. Massa Ferrari 1:14.921 1:14.747 1:15.859 3. Kovalainen McLaren 1:15.476 1:14.855 1:16.143 4. Trulli Toyota 1:15.560 1:15.122 1:16.191 5. Alonso Renault 1:15.917 1:14.943 1:16.385 6. Raikkonen Ferrari 1:15.201 1:14.949 1:16.389 7. Kubica BMW Sauber 1:15.985 1:15.109 1:16.521 8. Webber Red Bull 1:15.900 1:15.481 1:17.014 9. Vettel Toro Rosso 1:15.532 1:15.420 1:17.244 10. Coulthard Red Bull 1:15.975 1:15.338 1:17.503 11. Glock Toyota 1:15.560 1:15.508 12. Heidfeld BMW Sauber 1:15.596 1:15.581 13. Rosberg Williams 1:15.863 1:15.633 14. Button Honda 1:15.993 1:15.701 15. Bourdais Toro Rosso 1:15.927 1:15.858 16. Nakajima Williams 1:16.083 17. Piquet Renault 1:16.189 18. Barrichello Honda 1:16.246 19. Sutil Force India 1:16.657 20. Fisichella Force India 1:16.963