Lewis Hamilton akár győzelmét is elveszítheti, miután a sportfelügyelők azzal gyanúsítják, hogy bal hátsó abroncsának nyomása a megengedettnél alacsonyabb volt a hétvégi Olasz Nagydíj rajtjánál.
Lewis Hamilton akár győzelmét is elveszítheti, miután a sportfelügyelők azzal gyanúsítják, hogy bal hátsó abroncsának nyomása a megengedettnél alacsonyabb volt a hétvégi Olasz Nagydíj rajtjánál.
A Pirelli – a Belgiumban fellépett gumiproblémákat követően – arra kérte a csapatokat, hogy ne menjenek az 19.5PSI nyomásküszöb alá a hétvégi versenyen, azonban kiderült, hogy Hamilton bal hátsója 0.3PSI-vel, míg csapattársáé, Nico Rosberggé 1.1PSI-vel volt alacsonyabb az előírtnál.
Hamilton mindezek ellenére nem gondolja, hogy csalással nyerte volna meg a monzai futamot.
„Ha 0.3, akkor az 0.3, de semmi kihatása nincs az autóra” – mondta.
„Ez a kis különbség semmit nem jelent. Sokkal nagyobb, 0.5-1 PSI-nek kellene lennie ahhoz, hogy bármi különbség érződjön, akkor is mind a négy guminál, egy gumi semmit nem jelent. Ha mind a négy guminál ez lenne, akkor azzal esetleg lehetne vitázni, de nem ez a helyzet.”
„Bosszantó lenne, ha kizárnának emiatt, azonban nem ezért nyertünk a mai napon, hanem azért, mert mi voltunk a leggyorsabbak.”
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy nem véletlenül kérték meg a csapatokat, hogy tartsák be az előírásukat, hiszen a guminyomás megemelése nem csak teljesítménybeli előnyt, hanem biztonsági kockázatokat is rejt magában.
„Minden a teljesítményről szól” – mondta a szakember. „Számunkra biztonsági kockázatot hordoz, illetve a teljesítményre is kihat, hiszen a gumi is a csomag része. Nem véletlenül húztunk meg egy nyomáshatárt, ami alá nem szabad menni.”
„Tudtuk, hogy ez egy egy-kiállásos verseny lesz, és egy szett gumi sok kört kell, hogy megtegyen, így mindenkinek követnie kell a tervünket.”