Friss hírek

Hamilton úgy érzi, egyre jobb teljesítményre képes az autó

A 8. legjobb idővel zárta a Forma-1-es Amerikai Nagydíj pénteki napját Lewis Hamilton, az eredmények azonban közel sem mérvadóak, már csak azért sem, mert a második gyakorláson a csapatok a Pirelli jövő évi abroncsait tesztelhették. Hamilton viszont azt mondja, elégedettek lehetnek.

A Mercedes több újítással érkezett meg Austinban, itt kerültek fel a német istálló utolsó fejlesztései a szezon során. Hamilton a második szabadedzés után azt mondta, úgy érzi, egyre többet tudnak kihozni a W13-as kódjelű versenyautóból, így dicsérte a csapat munkáját. Hogy pontosan hogy állnak a riválisokhoz képest, azt viszont még nem tudta megmondani.

„Minden a tervek szerint ment. Nagyon hálás vagyok mindenkinek a gyárban, amiért ilyen keményen dolgoztak, és fejlesztésekkel jöhettünk erre a hétvégére” – mondta a hétszeres világbajnok. „Hihetetlenül kemény évünk van, a csapat pedig folyamatosan nyomta. Mindenki leszegett fejjel dolgozott, és úgy érzem, fejlődünk az autó teljesítményét illetően.”

Hirdetés
 

„A második edzésen nem igazán láttuk igazi jeleit a teljesítménynek a gumiteszt miatt, de az első edzés jónak tűnt. Remélhetőleg elvégzünk még néhány változtatást este, és szombaton már látni fogjuk, hol is állunk pontosan. De nem tűnik olyan rossznak.”

Arra a kérdésre, hogy a hepehupás pálya mennyire érződött a Mercedes autójában, Hamilton kifejtette: „Te jó ég! Montreal után voltam itt, és vezettem a tavalyi autót, és annyira jó volt. Emlékszem, fülig érő vigyorral szálltam ki. Annyira sima volt, nagyszerű volt a leszorítóerő, az erő.”

„Idén viszont veszítettünk némi erőt a bioüzemanyagok miatt, az autó pedig nagyon merev. Rendkívül hepehupás. Nagyon remélem, hogy jövőre egy olyan autónk lesz, ami nem pattog ennyire.

A Forma-1 csapatai a második edzésen a Pirelli 2023-as abroncsait is tesztelhették – Hamilton azt mondja, élvezte a kísérleteket.

„A gumiteszt szórakoztató tapasztalat volt, az ember nem tudja, mire számítson, és mindig más az egyensúly, hiszen az abroncsok másképp viselkednek, valahányszor pályára gurulsz. Próbáltam elkapni a ritmust, és igyekeztem ráérezni ezekre a különbségekre. A korábbi években sokkal kiszámíthatóbb volt – a mostani autóval sokkal jobban fel kell építeni a dolgokat, és aztán az ember próbálja elraktározni azt, amit megtanult.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hamilton úgy érzi, egyre jobb teljesítményre képes az autó
Russell: Készen állok, hogy világbajnok legyek
Kiderült, hol lesznek F1-es sprintfutamok jövőre
Alonso frusztrált ugyan, de azt mondja, örökké hálás lesz az Alpine-nak
Az FIA szerint jó döntést hoztak, hogy megemelik a padlóélek magasságát a Forma-1-ben
Hockenheim nem akar F1-es versenyt rendezni jövőre

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!