Orosz Nagydíj
Next
Prev

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

Hamiltoné a pole, rég volt ilyen gyenge a Ferrari Monzában!

2020 Italian Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes
A világbajnoki éllovas Lewis Hamilton rajtolhat az élről a Forma-1-es Olasz Nagydíjon. A brit versenyző 69 ezredmásodperces előnnyel szerezte meg a pole-t csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A második sorból Carlos Sainz és Sergio Perez rajtolhat majd. A Ferrarik a top 10-be sem kerültek be.

Az időmérő edzés több szempontból is érdekesnek ígérkezett: az Olasz Nagydíjtól kezdve betiltották az eltérő motormódok használatát a kvalifikáción, ebből arra lehetett volna következtetni, hogy a Mercedes előnye csökken a többiekhez képest. 

A csapatok persze nem számítottak arra, hogy emiatt a Mercedes előnye eltűnik – és ez nem is történt meg, a világbajnok istálló továbbra is nagy fölénnyel végzett a mezőny élén.

A másik dolog, amitől viszont sokan tartottak az időmérő előtt, az a forgalom és a többiek akadályozása. A 2019-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén többen nem tudták elkezdeni gyorskörüket, miután olyan forgalom alakult ki a pályán – senki nem akart ugyanis előre menni, hogy „felvezesse” a többieket, és szélárnyékot adjon nekik. 

Ahogyan arra számítani lehetett, a Q1 végén a versenyzők csatázni kezdtek egymással, így többen forgalomba kerültek és egyszerűen nem tudták teljesíteni gyorskörüket. Így járt többek között Sebastian Vettel is, aki már az első etapban kiesett. A továbbjutásért folyó harc szorosan alakult: Albon idejétől a 16. helyezett Grosjean 35 ezredmásodperccel, Vettel a 17. helyen 47 ezreddel maradt el. Rajtuk kívül Antonio Giovinazzi búcsúzott még az Alfa Romeóval, valamint a két Williams, George Russell és Nicholas Latifi. 

Nicholas Latifi, Esteban Ocon és Kimi Räikkönen incidensét – amikor Räikkönen szerint Ocon blokkolta őt – pedig az időmérő után vizsgálják a versenybírák. 

Q2-ben a második körök kezdetéig ismét kivárt a mezőny, akárcsak tavaly – senki nem akart a „felvezető” autó lenni, ám végül a Renault volt az, aki elsőként küldte pályára a versenyzőit. 

Ezúttal megfelelő távolságra tudták követni egymást a pilóták, a továbbjutás végül Daniil Kvyat, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Kimi Räikkönen, valamint Kevin Magnussen számára nem sikerült. 

Mindkét Ferrari kiesett tehát a Q3 előtt, egyikük számára sem sikerült a top 10-be kerülni – 1984 óta ez az első alkalom, hogy ez nem sikerült számukra a hazai pályájukon.

Hamilton végül 1:18.887-es pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót csapattársa, Valtteri Bottas előtt, ám szoros volt a küzdelem: mindössze 69 ezredmásodperc választja el őket egymástól. 

A Q3-ban a Mercedesek mögött a harmadik helyért várható volt a nagy csata, és végül így is lett: a harmadik rajtkocka végül Carlos Sainzé, a McLaren pilótájáé lett, aki 8 tizedmásodperces hátrányban van a Mercedesekhez képest. 

A 4. rajtkockát Sergio Perez, a Racing Point pilótája szerezte meg, és csak mögüle, az 5. helyről várhatja majd a piros lámpák kialvását Max Verstappen, a Red Bull pilótája. 

Sainz mögött egyébként szorosan alakult a mezőny: mindössze néhány ezredmásodperc választotta el egymástól a versenyzőket: Norris 25 ezreddel maradt le Verstappen mögött, őt pedig Daniel Ricciardo 44 ezredmásodperces hátrányban követi a 7. helyen. A top 10 sorrendjét végül Lance Stroll (Racing Point), Alexander Albon (Red Bull) és Pierre Gasly (AlphaTauri) zárja. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Szocsiban!