A nagyközönség előtt rejtve maradtak a McLaren-Mercedes MP4-26-os versenygépének legnagyobb titkai – állítja a csapatot irányító Martin Whitmarsh, aki hozzátette, bőven tartogatnak még meglepetéseket riválisaiknak.
A nagyközönség előtt rejtve maradtak a McLaren-Mercedes MP4-26-os versenygépének legnagyobb titkai – állítja a csapatot irányító Martin Whitmarsh, aki hozzátette, bőven tartogatnak még meglepetéseket riválisaiknak.
Egyedülálló prezentáció alkalmával, Berlin utcáin mutatta meg a nagyközönségnek 2011-es versenyautóját a brit csapat: a jól megszokott, már-már megszürkült lepellerángatós bemutatókkal ellentétben népes közönség előtt, darabokban érkezett az új konstrukció, melyet aztán a csapat szerelői néhány perc alatt varázsoltak készre.
Naivak lennének persze, ha azt gondolnánk, hogy a wokingi gárda közszemlére tette új autójának minden egyes darabját: a csapat hamis belső „tartalommal” operált, ennek megfelelően például műanyag motort és kipufogórendszert kapott a demóautó, tehát a riválisoknak esélyük sem volt arra, hogy ellessék a legnagyobb trükköket.
„Vigyázat, még nem látták az egész autót” – figyelmeztetett a csapatot irányító Martin Whitmarsh a prezentációt követően.
„Azt gondolom, van néhány érdekes eleme az autónak, melyet láthattak, viszont vannak olyanok is, melyeket elrejtettünk önök és a riválisok elől.”
„Az F1 a folyamatos fejlődésről szól, jövő héten pedig meg fogjuk kezdeni a teszteket. Van néhány fantasztikus újításunk. Természetesen nem terítettük ki a lapjainkat teljesen. Úgy gondolom, hogy ez egy csodálatosan összerakott autó.”
Az MP4-26-os legnagyobb titkai tehát egyelőre rejtve maradtak a nagyközönség előtt: az új konstrukció jövő héten, Jerezben gurul először pályára, ahol feltehetően további innovatív megoldásokról hull majd le a lepel.
Az új versenygép minden bizonnyal megkapja majd a Renault autóin már megismert radikális kipufogórendszert is.