Hangosabb motorok jönnek az F1-be 2026-tól - F1VILÁG.HU

Hangosabb motorok jönnek az F1-be 2026-tól

HIRDETÉS
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali elárulta, törekednek arra, hogy a 2026-ban bevezetésre kerülő motorok hangosabbak legyenek a jelenlegieknél.
CIRCUIT GILLES-VILLENEUVE, CANADA - JUNE 18: Sergio Perez, Red Bull Racing RB19, leads Kevin Magnussen, Haas VF-23, and Carlos Sainz, Ferrari SF-23 during the Canadian GP at Circuit Gilles-Villeneuve on Sunday June 18, 2023 in Montreal, Canada. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

A jelenlegi V6-os erőforrásokat még 2014-ben vezették be az F1-ben, az első években pedig különösen sok kritikát fogalmaztak meg velük kapcsolatban – elsősorban azért, mert az aggregátok jóval halkabbak voltak, mint V12-es, V10-es, vagy éppen V8-as elődjeik. Az évek előrehaladtával aztán javult a helyzet, ám még ma is sokan visszasírják a korábbi generációs motorok üvöltését. 2026-ban pedig változnak a Forma-1 szabályai, és bár a V6-os koncepció megmarad, az elektronizáció nagyobb szerepet kap majd. Stefano Domenicali, a száguldó cirkusz első embere pedig azt mondja, szeretnének eleget tenni a rajongók kívánságának, hiszen be kell látni, hogy ma már a fiatalabb generáció is hangos erőforrásokat szeretne.

„Napjainkban olyan lenyűgözően gyorsan változik az életünk, hogy azokat a dolgokat, amik egy évvel ezelőtt még lehetetlennek tűntek, egy szempillantás alatt elértük. Fontos tehát a megfelelő vízió, hogy megértsük azokat a dolgokat, amik változhatnak, és ami a legfontosabb, azokat a dolgokat, amiket tenni kell” – mondta az F1 elnök-vezérigazgatója.

„Emlékszem, néhány éve az emberek még azt mondták, ’a fiatal generációt nem érdekli már a motorok hihetetlen hangja’. Ma viszont még azok a fiatal rajongók, akik közelednek a Forma-1 felé, azt szeretnék, ha visszajönne a motorok hangja, hiszen része annak az érzelmi utazásnak, amit átélnek, amikor kijönnek, és érezni akarják.”

„Emlékszem, milyen kitartóan állították ezeket a dolgokat egyesek, és milyen gyorsan változott a dolog. Ez is azt mutatja, hogy milyen komplex jövőértékelésre van szükség, és milyen jónak kell lenni abban, hogy reagálni tudjunk, amilyen gyorsan csak lehet. Ez a mostani életünk természete.”

Domenicali pedig az ausztrál 3AW című rádióműsornak megerősítette, törekednek arra, hogy valóban hangosabbá tegyék a motorokat 2026-tól.

„A szándék az, hogy az új szabályok szerint épülő motor hangja nagyobb legyen, hiszen ez is része az érzésnek” – mondta az olasz szakember. „Tényleg ezt akarják hallani a rajongóink, és kötelességünk eleget tenni ennek. Fontos, hogy más legyen a hangjuk – ez zene a füleknek.”

„Való igaz, hogy amikor 12 hengeres motorok voltak, azoknak más volt a hangjuk, nagyon hangosan voltak. Aztán jöttek a 10, vagy 8, és aztán a 6 hengeresek. Ennél lejjebb nem megyünk, de egyszerűen más a helyzet. Természetesen szükségünk van a hibrid rendszerre, a jövőben is maradnak a hibrid erőforrásaink.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!