Teljesen használhatatlanná vált Nick Heidfeld versenyautója a hétvégi Magyar Nagydíjon történt tűzesetet követően – a német versenyző új kasztnival áll majd rajthoz a hónap végén, Belgiumban.
Teljesen használhatatlanná vált Nick Heidfeld versenyautója a hétvégi Magyar Nagydíjon történt tűzesetet követően – a német versenyző új kasztnival áll majd rajthoz a hónap végén, Belgiumban.
Heidfeld számára kiábrándítóan ért véget a múlt hétvégi, hungaroringi megmérettetést: egy hosszúra nyúlt kerékcserét követően autója kigyulladt a célegyenes végén, és gyakorlatilag teljesen kiégett.
A Renault versenyzője szerencsére időben ki tudott ugrani a lángoló versenygépből, így sérülés nélkül úszta meg az incidenst, a csapat azonban csütörtökön megerősítette, a kasztni olyannyira károsodott, hogy azt már nem tudják semmire sem használni.
„Nemkívánatos incidens volt ez számunkra, hiszen teljesen leírt egy egész kasztnit” – mondta csalódottan James Allison technikai igazgató.
„Megtesszük a szükséges lépéseket a következő verseny előtt annak érdekében, hogy csökkentsük a valószínűségét egy hasonló tűzesetnek, és hogy biztosítsuk, a levegővel telt palackok nem tudnak túlmelegedni.”
„Kapcsolatban állunk az FIA-val, hogy teljes jelentést adjunk az incidensről, és hogy elmagyarázzuk azokat az intézkedéseket, melyeket megteszünk azért, hogy megakadályozzunk egy hasonló balesetet.”
A szakember hozzátette, a későbbi robbanást egy túlhevült légtartály okozta.
„A robbanást egy, a motorban található levegőtartály túlhevülése okozta. Túlmelegedett a tűzben és egyszerűen szétrobbant.”
Allison elismerte, több körülmény együttesen okozta az autó kigyulladását.
„Először is, teljesen más motorvezérléssel köröztünk az időmérőn, ami nagyobb hőt generált a szokványos kipufogónál. Úgy gondoljuk, hogy túl magas volt a hőmérséklet és repedés keletkezett a kipufogócsövön.”
„Feltételezzük, hogy a repedés tovább nőtt a bokszba vezető körben. Úgy gondoljuk, hogy Nick egy részben sérült kipufogóval érkezett a bokszba. A kiállás aztán tovább tartott, mint szokott, 6,3 másodpercig a motor magas fordulaton pörgött, arra várva, hogy megtörténjen a kerékcsere.”
„Ilyen körülmények közepette a sok felesleges üzemanyag a kipufogóban végzi, a hőmérséklet-emelkedés pedig nagyjából 100°C másodpercenként. Ez a hőmérséklet-emelkedés elég volt ahhoz, hogy a részben sérült kipufogócsőben tüzet indítson el a karosszéria felé.”