Kattints és kövesd velünk az Orosz Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Használhatatlan Heidfeld kiégett autója

Teljesen használhatatlanná vált Nick Heidfeld versenyautója a hétvégi Magyar Nagydíjon történt tűzesetet követően – a német versenyző új kasztnival áll majd rajthoz a hónap végén, Belgiumban.


Teljesen használhatatlanná vált Nick Heidfeld versenyautója a hétvégi Magyar Nagydíjon történt tűzesetet követően – a német versenyző új kasztnival áll majd rajthoz a hónap végén, Belgiumban.

Heidfeld számára kiábrándítóan ért véget a múlt hétvégi, hungaroringi megmérettetést: egy hosszúra nyúlt kerékcserét követően autója kigyulladt a célegyenes végén, és gyakorlatilag teljesen kiégett.

A Renault versenyzője szerencsére időben ki tudott ugrani a lángoló versenygépből, így sérülés nélkül úszta meg az incidenst, a csapat azonban csütörtökön megerősítette, a kasztni olyannyira károsodott, hogy azt már nem tudják semmire sem használni.

„Nemkívánatos incidens volt ez számunkra, hiszen teljesen leírt egy egész kasztnit” – mondta csalódottan James Allison technikai igazgató.

„Megtesszük a szükséges lépéseket a következő verseny előtt annak érdekében, hogy csökkentsük a valószínűségét egy hasonló tűzesetnek, és hogy biztosítsuk, a levegővel telt palackok nem tudnak túlmelegedni.”

„Kapcsolatban állunk az FIA-val, hogy teljes jelentést adjunk az incidensről, és hogy elmagyarázzuk azokat az intézkedéseket, melyeket megteszünk azért, hogy megakadályozzunk egy hasonló balesetet.”

A szakember hozzátette, a későbbi robbanást egy túlhevült légtartály okozta.

„A robbanást egy, a motorban található levegőtartály túlhevülése okozta. Túlmelegedett a tűzben és egyszerűen szétrobbant.”

Allison elismerte, több körülmény együttesen okozta az autó kigyulladását.

„Először is, teljesen más motorvezérléssel köröztünk az időmérőn, ami nagyobb hőt generált a szokványos kipufogónál. Úgy gondoljuk, hogy túl magas volt a hőmérséklet és repedés keletkezett a kipufogócsövön.”

„Feltételezzük, hogy a repedés tovább nőtt a bokszba vezető körben. Úgy gondoljuk, hogy Nick egy részben sérült kipufogóval érkezett a bokszba. A kiállás aztán tovább tartott, mint szokott, 6,3 másodpercig a motor magas fordulaton pörgött, arra várva, hogy megtörténjen a kerékcsere.”

„Ilyen körülmények közepette a sok felesleges üzemanyag a kipufogóban végzi, a hőmérséklet-emelkedés pedig nagyjából 100°C másodpercenként. Ez a hőmérséklet-emelkedés elég volt ahhoz, hogy a részben sérült kipufogócsőben tüzet indítson el a karosszéria felé.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!