Bár az eredeti tervek szerint a Scuderia a 2021-es autóval dolgozott volna házi tesztpályáján, végül az SF71-H kódjelű, 2018-as modellbe ültek be a versenyzők.
Délelőtt Sainz kezdte meg a körözést, a körülmények nem voltak túl ideálisak, hiszen alig 3℃ volt a levegő hőmérséklete. Ennek ellenére a spanyol 59 körig jutott, ami nagyjából 176 km-nek felel meg.
„Pontosan egy éve vezettem először a Ferrarit” – mondta Sainz a tesztnap végén. „És azt kell mondjam, bár rengeteg minden változott, hiszen már ismerek mindenkit, és tényleg otthon érzem itt magam, mindig különleges itt vezetni.”
„Jelenleg az összes többi versenyzőhöz hasonlóan a szimulátorban dolgozunk, vagy keményen tréningezünk. Viszont a test igénybevétele szempontjából semmi sem olyan, mint amikor autóban ülhetünk. Ezért is nagyon hasznos egy versenyző számára, ha vezethet a szezon előtt – nem számít, milyen versenyautót. Felébreszti a testet, és emlékeztet arra, mit is jelent Forma-1-es versenyzőnek lenni.”
Az ebédszünet után, délután 2 óra magasságában aztán Leclerc pattant be a versenyautóba. A monacói végül 48 körig, azaz 143 km-ig jutott.
A teszt idején a rajongók is körbevették a fioranói pályát, ami természetesen a versenyzőket is örömmel töltötte el.
„A mi rajongóink különlegesek. Nagyon hideg volt, de ők nem akarták kihagyni az év első eseményét. Engem legalább a motor melegített, ők viszont tényleg fantasztikusak!”
„Másfél hónap után nagyon vártam már, hogy újra vezessek. Nagyon élvezetes volt, és egyben hasznos edzés is. Alig várom már, hogy Barcelonában újra pályára guruljunk – már a 2022-es autóval –, és elkezdjük az új Forma-1-es érát. És egyúttal megláthatjuk, hogy az a munka, amit tavaly óta végeztünk, kifizetődik-e a versenyképesség tekintetében.”
Pénteken a Ferrari tesztpilótája, Shwartzman lesz újra szolgálatban – ő szerdán 44 körig jutott a 2018-as autóval.