A Red Bull és testvércsapata, az AlphaTauri azt követően került nehéz helyzetbe, hogy motorpartnerük, a Honda néhány hete bejelentette, a 2021-es szezon végén kivonul a Forma-1-ből.
Az energiaital-gyárosok részéről azóta már jelezték, természetesen minden lehetőséget megvizsgálnak a jövőre vonatkozóan, a preferált opció mégis az lenne számukra, ha 2022-től is Honda-motorokat használnának a Forma-1-ben úgy, hogy felvásárolják a japán gyártó infrastruktúráját, illetve a V6-os erőforrást, mint szellemi terméket.
Ehhez viszont elengedhetetlen volna, hogy a motorfejlesztéseknek megálljt parancsoljanak az F1-ben.
Az F1 Bizottság hétfői ülésén erről is egyeztettek a Forma-1 érintettjei, döntés azonban nem született.
„El lett halasztva a dolog” – mondta Helmut Marko a német Sport 1 televíziónak, majd hozzátette: „De november 15-ig tudnunk kell, mi a döntés. Nem hagyhatjuk későbbre – ez a határidőnk.”
Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Mercedes támogatja a motorfejlesztések 2022-ben történő befagyasztását, a Ferrari azonban megvétózhatja mindezt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot is megkérdezték arról, hogyan haladtak az egyeztetések a fejlesztések leállításáról.
„Májusban a Red Bull azt mondta nekünk, hogy semmilyen körülmények között nem lehet befagyasztani a fejlesztéseket, különben a Honda kiszáll” – idézi a szakembert az Auto Motor und Sport című lap. „Most viszont az ellenkezőjét akarják. Ebben az üzletben ilyen gyorsan történnek a dolgok!”
Todt hozzátette, a Red Bull hiába kezd el azzal fenyegetőzni, hogy kivonul a Forma-1-ből, ha nem tudja érvényesíteni akaratát.
„Tiszteletben tartok minden véleményt és kérést, de nem hagyom megzsarolni magam! Az üzemanyaggyártók is azzal fenyegettek minket, hogy csak akkor folytatják, ha nagyobb lesz a versengés. Sokkal fontosabb, hogy a pénzüket károsanyag-kibocsátásmentes üzemanyagok fejlesztésébe fektessék. Nekem a megfelelő érvek számítanak, nem pedig a fenyegetések.”
Todt azt mondja, arra abszolút nyitott lenne, hogy a 2026-ra tervezett új motorformula bevezetését előrébb hozzák – akár 2023-ra!
„Ha van rá mód, miért ne? A legfontosabb, hogy az új szabályokkal új gyártókat csábítsunk a sportba.”