HAMIL7ON
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 24: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leaves the garage during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 24, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) beatuy

Határidő: A Red Bull november közepéig döntést akar!

Határidő: A Red Bull november közepéig döntést akar!

November közepéig dönteni szeretne jövőbeli motorterveiről a Red Bull Forma-1-es csapata – ezt nyilatkozta nemrég Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója. Az osztrákok továbbra is azt szeretnék, ha 2022-től befagyasztanák a motorfejlesztéseket, és így a Honda erőforrásait használhatnák tovább.

A Red Bull és testvércsapata, az AlphaTauri azt követően került nehéz helyzetbe, hogy motorpartnerük, a Honda néhány hete bejelentette, a 2021-es szezon végén kivonul a Forma-1-ből.

Az energiaital-gyárosok részéről azóta már jelezték, természetesen minden lehetőséget megvizsgálnak a jövőre vonatkozóan, a preferált opció mégis az lenne számukra, ha 2022-től is Honda-motorokat használnának a Forma-1-ben úgy, hogy felvásárolják a japán gyártó infrastruktúráját, illetve a V6-os erőforrást, mint szellemi terméket.

Ehhez viszont elengedhetetlen volna, hogy a motorfejlesztéseknek megálljt parancsoljanak az F1-ben.

Az F1 Bizottság hétfői ülésén erről is egyeztettek a Forma-1 érintettjei, döntés azonban nem született.

„El lett halasztva a dolog” – mondta Helmut Marko a német Sport 1 televíziónak, majd hozzátette: „De november 15-ig tudnunk kell, mi a döntés. Nem hagyhatjuk későbbre – ez a határidőnk.”

Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Mercedes támogatja a motorfejlesztések 2022-ben történő befagyasztását, a Ferrari azonban megvétózhatja mindezt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot is megkérdezték arról, hogyan haladtak az egyeztetések a fejlesztések leállításáról.

„Májusban a Red Bull azt mondta nekünk, hogy semmilyen körülmények között nem lehet befagyasztani a fejlesztéseket, különben a Honda kiszáll” – idézi a szakembert az Auto Motor und Sport című lap. „Most viszont az ellenkezőjét akarják. Ebben az üzletben ilyen gyorsan történnek a dolgok!”

Todt hozzátette, a Red Bull hiába kezd el azzal fenyegetőzni, hogy kivonul a Forma-1-ből, ha nem tudja érvényesíteni akaratát.

„Tiszteletben tartok minden véleményt és kérést, de nem hagyom megzsarolni magam! Az üzemanyaggyártók is azzal fenyegettek minket, hogy csak akkor folytatják, ha nagyobb lesz a versengés. Sokkal fontosabb, hogy a pénzüket károsanyag-kibocsátásmentes üzemanyagok fejlesztésébe fektessék. Nekem a megfelelő érvek számítanak, nem pedig a fenyegetések.”

Todt azt mondja, arra abszolút nyitott lenne, hogy a 2026-ra tervezett új motorformula bevezetését előrébb hozzák – akár 2023-ra!

„Ha van rá mód, miért ne? A legfontosabb, hogy az új szabályokkal új gyártókat csábítsunk a sportba.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!