Heidfeld nem vár sokat a KERS-től Melbourne-ben

Nick Heidfeld elmondta, nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy csapattársával, Robert Kubicával ellentétben, használni fogja a kinetikus energiatároló rendszert a hétvégi szezonnyitón Melbourne-ben.

Nick Heidfeld elmondta, nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy csapattársával, Robert Kubicával ellentétben, használni fogja a kinetikus energiatároló rendszert a hétvégi szezonnyitón Melbourne-ben.

Az idei évben opcionálisan bevezetésre kerülő hibrid rendszer komoly fejtörést okozott a csapatok számára a télen, mert nem volt teljesen egyértelmű, hogy előnnyel jár-e annak használata verseny közben.

Ugyanis amellett, hogy a KERS körönként közel 7 másodpercig extra 80 lóerőt nyújt a versenyzőknek, a súlya (30-40kg) komoly hátrányt jelent, különösen a nehezebb pilóták számára, akiknek így kevesebb mozgásterük van a ballasztokkal.

A Renault és a Ferrari már hivatalosan is megerősítette, hogy mindkét autójába beépíti a hibrid rendszert az első versenyen, és a McLaren is valószínűleg azzal küldi pályára versenyzőit Melbourne-ben.

A többiek biztosan nem vetik be az új eszközt az első versenyeken, kivéve a BMW-t, aki jelezte, hogy az alacsonyabb és könnyebb Heidfeld autójába beépíti a KERS-t, míg a “langaléta” lengyel, Robert Kubica anélkül áll majd rajthoz a szezonnyitón.

Heidfeld azonban nem tulajdonít különösebb jelentőséget ennek, ugyanis tisztában van azzal, hogy a rendszer ugyan segítségére lehet az előzésekkor, és a rajtnál, számos hátránya is van.

“Mikor a KERS az autóban van, természetesen könnyen látható a sebességbeli különbség, azonban emellett számos hátránya is van a rendszer használatának” – mondta a német versenyző Melbourne-ben.

“A tömegközéppont magasabbra kerül, az autó súlyeloszlása rosszabb, és nagyobb az esély a technikai problémára, különösen a szezon elején. Komoly kihívás, hogy tökéletesen működjön a fékzónákban, és a beállítások még újak, és ismeretlenek.”

“A súlya a nagy negatívuma, ezért sem használja Robert, és a többi csapat. Egyelőre még senki nem tudja biztosan, hogy valóban gyorsabb tudsz-e lenni a KERS-szel” – tette hozzá Heidfeld, aki szerint az Albert Park amúgy sem az a pálya, ahol komoly előnyt jelentene a hibrid rendszer használata.

“Monzában, vagy a jövő heti Maláj Nagydíjon jobban kijöhet az eszköz erőssége. A rajtnál valóban előnyt jelenthet, azonban nem olyan sokat, hiszen rövid a táv az első kanyarig. Talán a futam közben, az esetleges csatákban segíthet, de ezt majd csak akkor tudjuk meg.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS