Nick Heidfeld biztos benne, hogy a BMW Sauber egy minden tekintetben biztonságos kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) kezdi majd meg a jövő évet, jóllehet komoly problémájuk akadt az új egységgel az e heti teszteknek helyet adó Jerezben.
Nick Heidfeld biztos benne, hogy a BMW Sauber egy minden tekintetben biztonságos kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) kezdi majd meg a jövő évet, jóllehet komoly problémájuk akadt az új egységgel az e heti teszteknek helyet adó Jerezben.
A német-svájci alakulat kénytelen volt félbeszakítani a KERS tesztelését a héten, miután a nyitónapon egyik szerelőjüket áramütés érte, mikor hozzányúlt a tesztautó karosszériájához.
A szerelő szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet, ám egy éjszakát így is a kórházban kellett töltenie, miután szédelgésre panaszkodott az áramütést követően.
A jerezi eset további kérdéseket vetett fel, különösen azért, mert mindez nem egészen egy héttel azután történt, hogy a Red Bull Racing gyárépületének egyik szárnyát ki kellett üríteni, mert a tesztelés alatt álló KERS egyik akkumulátora meghibásodott és füsttel árasztotta el a helységet.
Mindezek ellenére Heidfeld optimistán várja a folytatást, mert úgy érzi, hogy minden rendben lesz a jövőben az új egységgel.
“Természetesen a KERS még nagyon új” – mondta Heidfeld az Autosportnak. “Úgy gondolom, hogy az elsők között vittük pályára az új rendszert.”
“Természetesen mindenki tudja, mi történt, és mindenki mindent megtesz annak érdekében, hogy elkerülje az ilyen és ehhez hasonló eseteket, de néha megtörténik az ilyen, mikor egy új rendszer kerül bevezetésre.”
“Azonban biztos vagyok abban, hogy a jövőben biztonságos lesz a rendszer. Ahogy az utcai autókban, itt is biztonságossá lehet tenni ezt az eszközt, és szerintem ezzel nem is lesz probléma” – tette hozzá a német versenyző.