A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld szerint a kipörgésgátló betiltásával sokkal izgalmasabbak és élvezetesebbek lesznek a Forma-1-es versenyek a jövő évben.
A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld szerint a kipörgésgátló betiltásával sokkal izgalmasabbak és élvezetesebbek lesznek a Forma-1-es versenyek a jövő évben.
Heidfeld a múlt héten megrendezett jerezi tesztprogram keretein belül másfél napon át szimulálta, miként fog majd viselkedni autója a jövő évben az új elektronikával.
Bár korábban el sem tudta képzelni, vajon milyen lesz a vezetést segítő elektronika kiiktatásával versenyezni, a német pilótának most már semmi kétsége nincs afelől, hogy sokkal érdekesebbek és izgalmasabbak lesznek a versenyek a 2008-as idényben, ugyanis jóval több tehetség kell majd ahhoz, hogy valaki pályán tudja tartani versenygépét.
“Sokkal nehezebb volt, mint amire számítottam, különösen mikor a gumik már elkoptak” – mondta Heidfeld. “Mikor az abroncsok újak voltak, nem volt különösebb gondom, körülbelül erre is számítottam, azonban mikor elkezdtek kopni, nagyon nehéz volt a pályán tartani az autót.”
Arra a kérdésre, hogy másképp kell-e vezetni a vezetést segítő elektronika kikapcsolása után, Heidfeld egyértelműen rávágta: “Igen. Úgy gondolom, sokkal több a hibázási lehetőség, de ezzel egy időben nő az előzési lehetőségek száma, és csúsztatni is lehet a kocsit. Sokkal élvezetesebb a vezetés.”
“Azonban a használt gumikkal nem egyszerű a vezetés, így mindenképpen keményen kell dolgoznunk, hogy sikerüljön nagyobb tapadást elérnünk. Az lenne az ideális, ha az időmérőre és a versenyre is más beállításokkal lehetne kihajtani, azonban ezt jelenleg nem teszik lehetővé a szabályok. Nehéz lesz megtalálni az egyensúlyt” – tette hozzá Heidfeld.